«فردا» گزارش می‌دهد

غروب خوشبینی‌ها؟

کد خبر: 1173043

هم از خوشبینی طرف اروپایی به حصول توافق کاسته شده و هم روسیه تاکید میکند که ابهامات موجود در متن از سوی ایران پذیرفتنی نیست. به نظر می‌رسد که اوضاع مذاکرات برخلاف انتظار، خوب پیش نمی‌رود.

غروب خوشبینی‌ها؟

گروه سیاست سایت فردا - برخی معتقدند که هر چه زمان می‌گذرد و هر چه به فصل سرما نزدیک می‌شویم، دست ایران در مذاکرات هسته‌ای پرتر شده و اوضاع بیشتر وفق مراد ما خواهد شد. در همین راستا نیز توصیه می‌کردند که امضای توافق به تعویق افتد و بر مطالبات ایران پافشاری شود. اینطور که به نظر می‌رسد اما شرایط طبق انتظار پیش‌نمی‌رود؛ شاهدش نیز کاهش اظهارات خوشبینانه طرف غربی است.

طرف غربی پاسخی که ایران به آمریکایی‌ها را داده «غیرسازنده» تلقی کردند و دیدیم که اروپایی‌ها نتوانستند نظر طرف اصلی یعنی آمریکا که اصولا با خروج از برجام همه این داستان‌ها را درست کرده است؛ تغییر دهند. اظهارات اخیر جوزپ بورل مبنی بر اینکه از میزان خوشبینی و اطمینال در حصول توافق کاسته شده را نیز باید در همین چارچوب دید.

فقط اما این نیست و می‌بینیم که سایر طرف‌ها برجامی نیز اظهارات نسبتا ناامید کننده‌ای دارند. مثلا اولیانوف که تا همین چند وقت قبل بیش از همه امضای توافق را نزدیک می‌دید، حالا گفته که ابهامات در توافق از سوی ایران پذیرفتنی نیست. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها