امیر حاتمی: افزایش قدرت دفاعی بهترین عامل امنیت ملی است

کد خبر: 1173995

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش، حفظ و ارتقاء قدرت دفاعی را بهترین عامل حفظ امنیت ملی و محافظت از حدود و ثغور ایران اسلامی دانست.

امیر حاتمی: افزایش قدرت دفاعی بهترین عامل امنیت ملی است

 با حضور امیر حاتمی مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش گردهمایی هیئت معارف جنگ در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش برگزار شد.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: ضرورت حفظ و ارتقا قدرت دفاعی برای کشورها متفاوت است و از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران دارای موقعیت راهبردی، ژئو پلیتیکی و ژئواستراتژیکی است، ضرورت دارد به طور مداوم و مستمر قدرت دفاعی خود را حفظ و ارتقا دهد.

وی قدرت دفاعی را در بهترین عامل حفظ امنیت ملی و محافظت از حدود و ثغور ایران اسلامی دانست و افزود: متأسفانه در دو جنگ اول و دوم جهانی به دلیل ضعف و ناتوانی قدرت ملی و دفاعی، کشور عزیزمان، آماج تهاجم ناجوانمردانه مهاجمین و متجاوزین قرار گرفت و صدمات و تلفات بی شماری به کشورمان وارد شد.

امیر حاتمی با تشریح و مقایسه دوران پر افتخار دفاع مقدس ملت بزرگ ایران، با اشغال خفت‌بار کشورمان در جنگ‌های اول و دوم جهانی خاطرنشان کرد: در برهه حساس جنگ تحمیلی، علیرغم تحریم‌های ظالمانه در ابعاد نظامی، اقتصادی، سیاسی و حمایت‌های همه جانبه نظام سلطه از رژیم بعث عراق، ایران اسلامی توانست با ایستادگی، مقاومت و جانفشانی ملت و نیروهای مسلح و از همه مهمتر رهبری‌های پیامبرگونه و بی‌نظیر امام راحل عظیم‌الشأن در مقابل هجمه سنگین دشمن بعثی و حامیان غربی و شرقی اش بایستد و اجازه جدا شدن حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را ندهد.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح افزود: با گذشت بیش از چهار دهه از شروع جنگ تحمیلی، به خوبی آموختیم که برای حفظ کیان ایران اسلامی باید قدرتمند و توانمند شویم و این قدرت آفرینی را با تکیه بر مؤلفه ها و ظرفیت‌های داخلی و بومی آغاز کردیم.

امیر حاتمی گفت: عزم و اراده قاطع برای ساخت و تولید پیشرفته‌ترین تسلیحات و تجهیزات نظامی در تمامی حوزه‌های دفاعی نظیر موشکی، پهبادی، هوایی، دریایی، زمینی، پدافندی، راداری، الکترونیکی و.... بزرگترین دستاورد گرانبهای هشت سال دفاع مقدس و رهایی از زیر یوغ استعمار و استکبار است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از محصولات و دستاوردهای شاخص دفاعی که توسط دانشمندان و متخصصین صنعت دفاعی و نیروهای مسلح به منصه ظهور رسیده است، خاطرنشان کرد: ساخت و تولید سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳، جت جنگنده کوثر، جت پیشرفته آموزشی یاسین، زیردریایی‌های کلاس غدیر و فاتح، انواع موشک‌های برد بلند، متوسط و کوتاه بالستیک و کروز، انواع خودروهای زرهی، ضد مین، ضد انفجار، انفرادی و تاکتیکی، انواع موشک‌های هدایت‌شونده ضد زره، سامانه‌های راداری، الکترونیکی و الکترواپتیکی، انواع پهپادهای شناسایی، رهگیری، رزمی و عملیاتی و انواع سلاح‌های انفرادی در حوزه رزم زمینی، گوشه‌های کوچکی از توانمندی نیروهای مسلح در دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و ارزش‌های الهی کشور عزیزمان است.

امیر حاتمی با تجلیل از شهیدان والامقام، سرلشکر سید موسی نامجو، سرلشکر خلبان جواد فکوری و دکتر مصطفی چمران و همه شهدای سرافراز انقلاب اسلامی که حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند، خاطرنشان کرد: شایسته است در جهاد تبیین با تشریح و تبیین دستاوردهای گرانسنگ انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف بویژه پیشرفت‌های خیره کننده در حوزه‌های نظامی و دفاعی در برابر عملیات روانی نظام سلطه با بصیرت و هوشمندی مقابله کنیم.

مشاور فرماندهی کل نیروهای مسلح در امور ارتش گفت: روند پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در تمامی حوزه‌ها بویژه در حوزه دفاعی با هدایت‌های راهبردی و حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای سال هاست با سرعت، دقت و قاطعیت شروع شده و ان‌شاالله به دست جوانان پرشور و شعور کشورمان استمرار خواهد یافت.

در پایان این نشست، جلسه پرسش و پاسخ در خصوص توانمندی‌های دفاعی با حضور دانشجویان برگزار شد.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها