طرح مجلس جهت کنترل اجاره بهای مسکن

کد خبر: 1174211

سخنگوی کمیسیون عمران با بیان اینکه در طرح کنترل اجاره بهای مسکن تلاش می‌شود که نه موجر ضرر کند و نه اینکه به مستجران فشار بیاید ، گفت: در این طرح به منظور جلوگیری از متضرر شدن موجران مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است.

طرح مجلس جهت کنترل اجاره بهای مسکن

عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عقب‌ماندگی در حوزه مسکن اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت به این موضوع اشاره داشتند لذا ضروریست که دولت و مجلس با همکاری یکدیگر وضعیت مسکن را هم از لحاظ قیمت و تامین و هم از نظر اجاره بها ساماندهی کنند تا مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم تولید مسکن متناسب با تقاضا ، نبود نظارت بر بازار خرید و فروش و همچنین اجاره بها، شاهد افزایش بسیار زیاد قیمت خانه و همچنین اجاره بهای املاک مسکونی هستیم که بسیاری از مردم از جمله اقشار ضعیف جامعه را دچار مشکل کرده است.

سخنگوی کمسیون عمران مجلس با بیان اینکه مجلس برای افزایش تولید واحد‌های مسکونی و پاسخگویی به نیاز کشور در این حوزه و همچنین ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای بازار مسکن ، طرح جهش تولید مسکن را تهیه و مصوب کرد، گفت: اجرای قانون مذکور نیازمند همکاری و همراهی بخش‌های مختلف دولت را دارد که متاسفانه عملکرد وزارت راه و همراهی سایر دستگاهها برای اجرای این قانون چندان رضایت بخش نبوده است.

ایری بیان کرد: در زمینه کنترل و ساماندهی اجاره بها نیز نمایندگان طرح 2 فوریتی ساماندهی و کنترل اجاره بهای مسکن را تدوین کرده‌اند که کلیات آن در جلسه علنی تصویب شده و طرح جهت بررسی جزئیات به کمیسیون عمران ارجاع شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح تلاش می‌شود که نه موجر ضرر کند و نه اینکه به مستجران فشار بیاید ، گفت: در طرح مذکور به منظور جلوگیری از متضرر شدن موجران مشوق‌هایی برای آنها در نظر گرفته شده است که پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به ادامه بررسی جزئیات این طرح خواهیم پرداخت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز (چهارشنبه یک تیر) قوه مقننه و در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، کلیات این طرح را با 114 رأی موافق، 97 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 224 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها