در دیدار با تجار ایرانی حاضر در ازبکستان؛

رئیسی: روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم

کد خبر: 1174885

رئیس جمهور گفت: ما با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت، اما روی همسایگان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

رئیسی: روی همسایگان حساب ‌ویژه‌ای باز می‌کنیم

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با تجار ایرانی حاضر در ازبکستان، اظهار داشت: امروز اولویت اقتصادی و تجاری کشور، ارتباط با همسایگان و کشورهای منطقه است.

رئیس جمهور تاکید کرد: با تمام دنیا تعامل خواهیم داشت، اما روی همسایگان حساب ویژه‌ای باز می‌کنیم.

وی بیان کرد: ارتباطات ما با همسایگان سابقه فرهنگی و اقتصادی قوی دارد. در دولت به دنبال تقویت شبکه ریلی کشور در همه زمینه‌ها (واگن، لوکوموتیو و ریل) هستیم. تقویت این شبکه به راحتی انجام کار تجار ایرانی کمک زیادی می‌کند. تکمیل کریدورهای شرق و غرب و شمال و جنوب در دستور کار دولت است.

رئیسی با اشاره به اینکه سفر به ازبکستان هم برای برگزاری دیدار و تعاملات دوجانبه و هم برای شرکت در اجلاس شانگهای است، گفت: در دیدار با رئیس‌جمهور ازبکستان بر توسعه روابط دوجانبه تاکید شد.

رئیس جمهور ادامه داد: از میزان روابط اقتصادی و تجاری بین ایران و ازبکستان راضی نیستیم و این روابط باید افزایش پیدا کند. طبق هدف‌گذاری انجام شده، روابط تجاری دو طرف باید چهار برابر شود.

وی بیان کرد: در زمینه تسهیل مراودات مالی بین دو کشور، وزیر امور خارجه، بانک مرکزی و بانک صادرات هر چه سریع‌تر موانع را بررسی و آن‌ها را برطرف کنند. مشکلات به نحوی حل شوند که تجار مشکل انتقال پول نداشته باشند.

منبع: مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها