آمریکا: نشست برجامی در نیویورک وجود ندارد

کد خبر: 1175078

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که هیچ برنامه‌ای برای برگزاری نشست برجامی در نیویورک وجود ندارد.

آمریکا: نشست برجامی در نیویورک وجود ندارد

به گزارش رویترز، لیندا توماس گرینفیلد نماینده آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران به سوالاتی پیرامون برنامه‌های دولت واشنگتن در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ داد.

وی درباره احتمال برگزاری نشستی با موضوع احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در نیویورک گفت: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای برگزاری چنین نشستی وجود ندارد.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که واشنگتن به اعمال فشار بر ایران برای آنچه پاسخ به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد، ادامه خواهد داد.

وی همچنین درباره دیدار با روس‌ها تاکید کرد که هنوز برنامه‌ای برای ملاقات با مقامات روس تعیین نشده است، چراکه به ادعای او روس‌ها هیچ تمایلی از خود برای دیپلماسی نشان نداده‌اند.

توماس گرینفیلد در عین حال گفت که مقامات آمریکایی به‌طور قطع با اوکراینی‌ها دیدار خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان روز چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود با تاکید بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به روند گفت‌وگو و تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها و با اشاره به تلاش همه طرف‌ها طی چند ماه گذشته، رمز رسیدن به نقطه مطلوب توافق در شرایط حاضر را  تمرکز ایالات متحده بر واقع بینی و نشان دادن داشتن اراده لازم از سوی واشنگتن دانست.  

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو بار دیگر  اراده و حسن نیت لازم  از سوی کشورمان برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها