واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات درباره فوت مهسا امینی

کد خبر: 1175957

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم اتفاقی که برای دختر خوب "کُرد" رخ داد را به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.

واکنش وزیر ارشاد به اعتراضات درباره فوت مهسا امینی

محمد مهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه همه ما از این اتفاقی که برای دختر خوب "کُرد" رخ داد ناراحتیم، اظهار کرد:  همانطور که رئیس جمهور اشاره کردند، گویی اتفاقی برای عضوی از خانواده ما افتاده است. وزارت کشور  و نیروی انتظامی در حال بررسی موضوع هستند و گزارش هایی که مبتنی بر اطلاعات دقیق تهیه می شود، مبنای تصمیم گیری خواهد بود.

وی ادامه داد: از مردم عزیر ایران که نسبت به این اتفاق ابراز همدردی کرده‌اند، تشکر می کنم، زیرا این ابراز همدردی ها نشانه زنده بودن روحیه ایثار در جامعه ایرانی است. واکنش مردم، هنرمندان و ورزشکاران نشانه وحدت ملی ایران است. ما ایرانیان فارغ از قومیت همه ایرانی هستیم. در شادی ها و ناراحتی ها کنار هم هستیم. اما این مساله را مردم به مسائل دیگر تسری ندهند تا دشمن محلی برای ابراز عقده های فروخفته خود از ملت ایران پیدا نکند.

وی اضافه کرد: مردم ایران متحد و یکپارچه هستند. عده قلیلی تلاش می کنند وحدت و انسجام ملی ما را نشانه بگیرند. نظام اسلامی طبق قانون با کسانی که دنبال خدشه به وحدت ملی هستند، برخورد می کند. ان‌شاءالله این اتفاقات چند روز اخیر پشت سر گذاشته خواهد شد و ایران به مسیر خود ادامه خواهد داد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان حج و زیارت کار پرحجمی برای سفر اربعین انجام شد. با تشکیل کمیته های مختلف این ماموریت را بویژه در عراق دنبال کرد. فعالیت های بسیار خوبی در این زمینه انجام شد. رئیس جمهور دستور داند که شورای عالی حج و زیارت در اسرع وقت تشکیل شود. ما تلاش می کنیم تا مهرماه این شورا را تشکیل دهیم تا سیاست گذاری برای سفر سال آینده  وآسیب شناسی از سفر امسال را انجام دهیم.

وی همچنین گفت: امروز احکام اعضای شورای عالی سینما از سوی معاون اول رئیس جمهور اعلام شد. در اسرع وقت جلسه را برگزار می کنیم. قرار بود ۳۱۲۱ شهریور این جلسه برگزار شود  اما به دلیل درگیری دولت با موضوع اربعین و مسافرت معاون اول، این جلسه عقب افتاد. مقرر شد برخی جلسات شورای عالی سینما با حضور رییس جمهور برگزار شود.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها