رئیسی: لازمه برقراری صلح و آرامش در دنیا کنار گذاشتن رویکردهای نژادی و فرقه‌ای است

کد خبر: 1176224

آیت‌الله رئیسی در دیدار الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور کشورمان انجام شد، بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

رئیسی: لازمه برقراری صلح و آرامش در دنیا کنار گذاشتن رویکردهای نژادی و فرقه‌ای است

آیت‌الله رئیسی در دیدار الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور کشورمان انجام شد، بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز پنجشنبه در دیدار الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان که در محل اقامت رئیس‌جمهور کشورمان انجام شد، بر افزایش همکاری‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

رئیس‌جمهور، لازمه برقراری صلح و آرامش در دنیا را کنار گذاشتن نگاه‌های نژادی و فرقه‌ای خواند و خطاب به رئیس جمهور صربستان گفت: ریشه فجایع و درگیری‌های گذشته در منطقه بالکان، میدان یافتن رویکردهای نژادی بود که امیدواریم در دوره ریاست جنابعالی، صلح و دوستی برقرار و حقوق همه نژادها و صاحبان ادیان، محفوظ باشد.

در این دیدار رئیس‌جمهور صربستان نیز با تشکر از آیت‌الله رئیسی بابت موافقت با این ملاقات، صربستان را کشوری مستقل و منحصر به فرد در اروپا خواند که از سیاست‌های غرب تبعیت نمی‌کند.

رئیس‌جمهور صربستان حفظ صلح و آرامش در منطقه بالکان را از سیاست‌های کشورش خواند و گفت: ما به‌دنبال توسعه و گسترش روابط با ایران در همه عرصه‌های سیاسی و اقتصادی هستیم.

به گزارش ایرنا، هفتاد و هفتمین اجلاس سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با حضور هیأت‌های سیاسی و سران کشورها از روز سه‌شنبه - ۲۹ شهریور - با سخنرانی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در مقر اصلی این سازمان در نیویورک آغاز شد.

سخنرانی‌های روز دوم اجلاس روز گذشته از ساعت ۹ صبح به وقت محلی در سالن اصلی سازمان ملل آغاز شد و آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از نیجریه دومین سخنران جلسه بود.

رئیس جمهور روز دوشنبه ۲۸ شهریور ماه در رأس هیأت سیاسی و با همراهی «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه وارد نیویورک شد و در ۲ روز گذشته علاوه بر گفت‌وگو با سران کشورهای فرانسه، سوئیس، بولیوی، عراق و پاکستان، با رئیس شورای اروپا در هتل محل اقامت خود دیدار و گفت‌وگو کرده است.

حضور در اجلاس تحول آموزش سازمان ملل و نشست با رهبران ادیان الهی از دیگر برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به سازمان ملل بوده است. رئیس‌ جمهور در ادامه این سفر همچنین با سران برخی دیگر از کشورهای حاضر در اجلاس دیدار می‌کند.

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) به مدت یک هفته در منهتن نیویورک مقر این نهاد بین المللی در حال برگزاری است. مجمع عمومی امسال سازمان ملل با حضور سران و رهبران جهان برای نخستین بار پس از بیماری همه‌گیر کووید -۱۹ از سال ۲۰۱۹ برگزار شده که بزرگ‌ترین گردهمایی دیپلماتیک در جهان است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها