«فردا» گزارش می‌دهد

میل اتریش به میانجیگری

کد خبر: 1176372

وزیر خارجه اتریش آمادگی کشورش را برای ایجاد نقش سازنده در حل مسایل باقیمانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای به سرانجام رساندن مذاکرات وین اعلام کرد.

میل اتریش به میانجیگری

گروه سیاست سایت فردا - رایزنی‌های هسته‌ای در نیویورک نیز فایده چندانی نداشته و مذاکرات برجامی در همان نقطه‌ای است که پیش‌تر بود. ایران اصرار دارد که مسائل پادمانی باید حل شود و آژانس نیز غیر از آن پیغام‌هایی که محمد اسلامی درباره آن گفته بود، اقدامی نکرده است. اینکه آن پیغام‌ها چقدر به کار خواهد آمد را نیز نمی‌دانیم! در چنین شرایط شاهدیم که سایر کشورهای برجامی و غیر برجام تمایل خود برای میانجیگیری را ابراز می‌کنند. حرف فقط از قطر که مایل به میانجیگیری بین ایران و آمریکا است یا اتحادیه اروپا که پیش تر تلاش ‌های بسیاری در این راستا کرده و حتی عمان که سابقه سنتی در میانجیگری دارد، نیست. این بار اتریش است که می‌خواهد واسطه شود و البته بین ایران و آژانس. این را باید از رایزنی امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان با همتای اتریشی خود دریافت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، در ادامه ملاقات‌های خود با وزرا و مقامات خارجی شرکت کننده در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «الکساندر شالنبرگ» وزیر خارجه اتریش و هیات همراه گفتگو و رایزنی کرد.

 حسین امیرعبداللهیان با اشاره به قدمت روابط دیپلماتیک ایران و اتریش و نقش سازنده این کشور در مذاکرات وین، عزم و اراده ایران برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را مورد تاکید قرار داد.  

وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از گفتگوهایش ضمن تشریح ظرفیت‌های دو کشور در حوزه مناسبات اقتصادی، تجاری، فرهنگی و پارلمانی بر آمادگی ترسیم نقشه راه روابط تاکید کرد.

وزیر امور خارجه اتریش با تاکید بر علاقه‌مندی شرکت‌های اتریشی به حضور در بازارهای جدید در منطقه غرب آسیا از جمله ایران آمادگی کشورش را برای مشارکت در ترسیم نقشه راه بمنظور تسریع همکاری‌ها اعلام نمود.

وی همچنین ضمن استقبال از ابتکارات ایران در مذاکرات وین و تداوم تماس‌های دیپلماتیک، توافق با 1+5 را دست یافتنی خواند.

وزیر خارجه اتریش آمادگی کشورش را برای ایجاد نقش سازنده در حل مسایل باقیمانده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای به سرانجام رساندن مذاکرات وین اعلام کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها