امیرعبداللهیان: هر جا منافعی برای ملت باشد فعالانه حضور می‌یابیم

کد خبر: 1176424

وزیر امور خارجه با اشاره به رایزنی‌هایش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: ‌در مسیر سیاست خارجی متوازن ، هر جا منافعی برای ملت باشد، دولت و دستگاه سیاست خارجی فعالانه حضور می‌یابد.

امیرعبداللهیان: هر جا منافعی برای ملت باشد فعالانه حضور می‌یابیم

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده، روز جمعه اول مهر ماه در حاشیه این نشست با برخی همتایان و همچنین رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این باره در توئیتی نوشت: با وزرای خارجه اتریش، سوئد، بلژیک، هلند، اردن، برزیل و پیتر مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در نیویورک دیدار و رایزنی‌های مهمی انجام شد.

وزیر خارجه بیان کرد: ‌در مسیر سیاست خارجی متوازن، هر جا منافعی برای ملت باشد، دولت و دستگاه سیاست خارجی فعالانه حضور می‌یابد.

امیرعبداللهیان

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان همچنین با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان هم در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگو کرد. وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان بر موضع صریح جمهوری اسلامی ایران در مخالفت صریح و قطعی با هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرزهای منطقه تأکید کرد. (اینجا بخوانید)

وی همچنین با وزیر خارجه کره جنوبی، ایرلند، نروژ، قطر و لبنان نیز در این مدت دیدار و گفت‌وگو کرد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان ۳۰ تیرماه در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که سیاست خارجی دولت سیزدهم مبتنی است بر دکترین سیاست خارجی متوازن، دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند، گفت: در چارچوب این دکترین، سیاست خارجی دولت جدید یکی از اولویت‌های اساسی خودش را همکاری و تعامل هر چه بیشتر با همسایگان قرار داده است و دیگر اولویت ما تمرکز بر همکاری با آسیاست به عنوان پدیده نوظهور قرن جاری و ظرفیت‌های فراوان این قاره.

وی همچنین اظهار داشت: در سیاست خارجی دولت سیزدهم نگاه به شرق و غرب در چارچوب سیاست خارجی متوازن در دستورکار ماست. کار با اروپا، آمریکای لاتین، آسیا و همه بخش‌های جهان مورد توجه جدی است. این بدان معنا نیست که منافع خود را به یک کشور خاص چه در شرق و یا غرب گره بزنیم. منافع خود را به موضوعات و حوزه‌هایی که بیشترین دستاورد را برای کشور داشته باشد، گره می‌زنیم. شاید گاهی اوقات به دلیل نوع نگاهی که در داخل کشور ما و در بین اندیشمندان و افراد اهل نظر و تحلیل وجود دارد ممکن است دیداری با پوتین داشته باشید و به یکباره ‌می‌بینید در فضای رسانه‌ای کشور برخی یک خطی را دنبال می‌کنند که این تابلوی نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی وزارت خارجه را جای دیگری منتقل کنید و چرا شما این نگاه را که حضرت امام دنبال می‌کردند و مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند، تغییر می‌دهید.

وی گفت: در حالی که ما کاری که در دستگاه دیپلماسی انجام می‌دهیم می‌گوییم در حوزه استقلال سیاسی، نه شرق، نه غرب، نه آمریکا و نه روسیه و نه هیچ طرف دیگر، ولی در حوزه منافع کشور و ملت و استفاده از امکاناتی که در جهان وجود دارد و ما نیاز داریم و در حوزه ظرفیت‌هایی که ما داریم، اتفاقا شعار ما در دستگاه دیپلماسی هم شرق هست و هم غرب و کار با همه بخش‌های جهان است.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها