حسین شریعتمداری: آقایان مدعی قتل مهسا امینی امروز شریک جرم‌اند / ترفند شایعه ساندویچی دشمن

کد خبر: 1176555

مدیرمسئول "کیهان" با انتقاد از عملکرد اصلاح‌طلبان در فوت مهسا امینی و حواشی آن گفت: این آقایان قبل از روشن شدن ماجرا و بدون این‌که از آن اطلاع داشته باشند، از [مرگ خانم امینی به‌عنوان] قتل یادکردند.

حسین شریعتمداری: آقایان مدعی قتل مهسا امینی امروز شریک جرم‌اند / ترفند شایعه ساندویچی دشمن

حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان در ارتباط تلفنی با "امواج شبهه" ضمن تشریح مسئولیت رسانه در برابر فوت مهسا امینی و شلوغی‌های اخیر گفت: تمام اسناد، شواهد و قرائن حاکی از آن است که وقتی خانم امینی به ساختمان [نیروی انسانی پلیس برده شد] دچار سکته مغزی شد و بعد از احیا و انتقال مجدد به بیمارستان، به رحمت خدا رفت.

وی با اشاره به سوابق پزشکی مرحومه و جراحی قلب یا مغز (!) گفت: پزشکی قانونی مأمور بررسی قضیه است که اعلام کرده ضربه‌ای در کار نیست و فیلم منتشرشده از ماجرا هم نشان می‌دهد ایشان کاملاً عادی دچار سکته قلبی شدند و این اتفاقی است که در هر حالت دیگر احتمال رخ دادن آن می‌رود.

به گفته شریعتمداری این اتفاق [سکته و مرگ] در هر حالت و شرایط دیگری هم ممکن است اتفاق افتد و به پلیس ارتباطی ندارد و اگر انتقادی هست، نباید به خیابان‌ها بریزند؛ آمبولانس آتش بزنند و آدم بکشند؛ چون این واکنش را نمی‌توان عکس‌العملی نسبت به آن ماجرا قلمداد کرد.

وی چنین رخدادهایی را به عملکرد داعش تشبیه کرد و گفت: کسانی به صحنه آمدند و به این موضوع اعتراض داشتند که اصلاً به سابقه آن‌ها نمی‌خورد.

شریعتمداری ادامه داد: کومله و منافقین حقیرتر از آن‌اند که ماجرایی این‌چنین را سامان دهند و معتقدم این کار به دست سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه است.

حال در تبلیغات خود این مسئله را به‌حساب خود می‌گذارند و اعلام می‌کنند در داخل کشور دارای [پایگاهی هستند]؛ درحالی‌که ما این‌ها را می‌شناسیم و شواهد هم موجود است که ماجرا بالاتری است.

مدیرمسئول "کیهان" در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اشاره به گزارش تلویزیون اسرائیل که مدعی شد به‌عنوان اولین موضع‌گیری به این ماجرا اعتراض کرده و خواستار اعتراض مردم شده است، افزود: شما ببینید اسرائیل در میان مردم ما چه جایگاهی دارد؟!

شریعتمداری از موضع‌گیری بایدن و دیگر مقامات امریکایی سخن گفت و ادامه داد: ما با جریانی روبه‌رو هستیم که در پی اغتشاش و حتی قتل مردم ایران و هراس آفرینی در جامعه ماست؛ ولی معتقدم باید روشنگری و تبیین صورت گیرد ولی تبیین برای کسی است که می‌خواهیم او را بیدار کنیم.

وی با بیان این که تبیین در میان افرادی که حجاب از سر زن ایرانی برمی‌دارند و آمبولانس‌ها را به آتش می‌کشند و مردم را به قتل می‌رساند، تأثیر ندارد، به سابقه‌دار بودنِ بازداشت‌شدگان اشاره کرد و افزود: اولاً باید به‌شدت با کسانی که دست به چنین اقداماتی زدند، مقابله شود چون باید بدانند ایران جایی نیست که هر کاری خواستند بکنند و کسی هم با آن‌ها کاری نداشته باشد.

البته ممکن است برخی دوستان مدعی باشند باید احکام ملایم و با تسامح باشد ولی این شیوه برخورد باکسانی است که از واقعیت اطلاعی ندارند.

شریعتمداری از دیگر سو شدیداً نسبت به پرداختن کلیه رسانه‌های داخلی به این ماجرا اعتراض کرد و افزود: مگر چه اتفاقی است که درباره آن بزرگنمایی می‌کنیم؟

اما دشمن در عرصه رسانه از ترفند "شایعه ساندویچی" استفاده می‌کند؛ یعنی فقط به اثر لحظه‌ای توجه داشته و به موضوعات پیرامونی که بعداً اتفاق می‌افتد، کاری ندارد و سپس به "تراکم شایعه" دست می‌زنند.

وی دروغ‌پردازی و کشته سازی را از انواعِ اقداماتِ حاشیه‌ای چنین اخباری دانست که با شایعه همراه می‌شود و با اعتقاد بر این که این حرکت در مقابل دستاوردهای بزرگ جمهوری اسلامی و حضور ایران در شانگهای بوده است، مواضع رئیس‌جمهور را در مجمع عمومی سازمان ملل "هوشمندانه" توصیف کرد و گفت: اینستاگرام هر بار نام و عکس شهید سلیمانی را حذف می‌کرد و رئیسی در سازمان ملل عکس او را نمایش داد و رئیس‌جمهور قبلی امریکا را به قتل متهم کرد.

این فعال رسانه‌ای در پاسخ به سؤال یکی از مهمانان برنامه که به واژه‌سازی اصلاح‌طلبان اشاره کرد و از "چگونگی موضع‌گیری درباره بیانیه احزاب اصلاح‌طلب که به معنای مقصر جلوه دادنِ جمهوری اسلامی علیه نیروهای انتظامی صادرشده" پرسید، گفت: این آقایان قبل از روشن شدن ماجرا و بدون این که از آن اطلاع داشته باشند، از [مرگ خانم امینی به‌عنوان] قتل یادکردند.

شریعتمداری بر این باور است که این افراد شریک جرم آشوب و قتل‌های اتفاق افتاده هستند و آقایان باید مورد بازخواست قرار گیرند و از آن‌ها بپرسند بر اساس کدام استناد و منطق مدعی بودند که قتل اتفاق افتاده؛ چون این مسئله باعث شد عده‌ای دچار اشتباه شوند و کشته شدن بخشی از هم‌وطنان ما را در پی داشت. در جریان ۸۸ همین جریان پا به پای فرمول فتنه پیش رفت.

وی به رادیو گفت‌وگو گفت: داعش هم به هر جا می‌رفت زنان و دختران را به اسارت و کنیزی می‌برد و به شیوخ عرب می‌فروخت ولی آقایان نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند و برای خانم مهسا امینی دل می‌سوزانند. هرچند عده‌ای ورود غیر عمد به این ماجراها داشتند و آن‌هایی که تعمداً ورود کردند، حساب دیگری دارند.

منبع: فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها