اسلامی: آژانس در ارائه گزارش‌های خود مستقل عمل کند

کد خبر: 1176756

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،گفت: بر اساس برجام، طرف مقابل می‌بایست تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی را حذف کرده و ادعاهای واهی علیه برنامه‌ها و فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران را خاتمه دهد.

 اسلامی: آژانس در ارائه گزارش‌های خود مستقل عمل کند

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرد.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان  در کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،گفت:  بر اساس برجام، طرف مقابل می‌بایست تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی و موانع مرتبط با ازسرگیری همکاری‌ها و مراودات مالی، تجاری و اقتصادی ایران را حذف کرده و ادعا‌های واهی علیه برنامه‌ها و فعالیت‌های صلح‌آمیز ایران را خاتمه دهد.

وی افزود: آمریکا برخلاف خواست جامعه جهانی، مفاد برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را نقض کرده، از این توافق خارج شده است.

اسلامی ادامه داد: اقدامات جبرانی ایران در پاسخ به نقض تعهدات طرف‌های مقابل صورت گرفته است. جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اجرای کامل و غیرتبعیض‌آمیز معاهده عدم اشاعه و موافقت‌نامه‌های جامع پادمان بوده است.هیچ‌گونه فعالیت یا مواد هسته‌ای اعلام شده در ایران وجود ندارد و تمامی اتهامات صرفا مبتنی بر اطلاعات ساختگی و نادرست رژیم غاصب اسرائیل است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان بیان کرد: انتظار داریم که آژانس گزارش‌دهی، نظارت و راستی‌آزمایی خود را به صورت حرفه‌ای، بی‌طرفانه و مستقل‌تر انجام دهد.آژانس باید از اتکا به اطلاعات بی‌اساس از طریق منابع غیرقابل اعتماد دوری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها