معاون رئیسی: ملت ها روز به روز بیدارتر و با جبهه مقاومت همراه‌تر می‌شوند

کد خبر: 1176972

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معادلات جهانی به نفع جبهه حق و مقاومت در حال تغییر است و ملت ها روز به روز بیدارتر و با جبهه مقاومت همراه‌تر می‌شوند، گفت: جبهه مقاومت که بر مبنای اندیشه امام راحل در برابر ظلم و ستم شکل گرفته نه تنها در جهان اسلام بلکه در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا بوده، در حال گسترش است.

معاون رئیسی: ملت ها روز به روز بیدارتر و با جبهه مقاومت همراه‌تر می‌شوند

معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اینکه معادلات جهانی به نفع جبهه حق و مقاومت در حال تغییر است و ملت ها روز به روز بیدارتر و با جبهه مقاومت همراه‌تر می‌شوند، گفت: جبهه مقاومت که بر مبنای اندیشه امام راحل در برابر ظلم و ستم شکل گرفته نه تنها در جهان اسلام بلکه در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکای لاتین که روزگاری حیاط خلوت آمریکا بوده، در حال گسترش است.

سید محمد حسینی در هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت در دانشگاه دامغان که در آن اندیشمندان و فرهیختگانی از ۳۶ کشور جهان و سفرا و نمایندگانی از کشورهای نیکاراگوئه، بولیوی، ونزوئلا و نمایندگان جهاد اسلامی، حماس و دیگر جنبش‌ها حضور داشتند با تسلیت  شهادت امام علی بن موسی‌الرضا (ع) اظهار کرد: تکریم و بزرگداشت مجاهدان فی سبیل‌الله اقدامی ارزشمند و برگرفته از آموزه های دینی از جمله آیه «فضل الله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما» است که می تواند در ترویج اندیشه مقاومت نقش بسزایی داشته باشد.

معاون رییس جمهور گفت: امام راحل در راس مجاهدان در غربت بود که از سال ۴۳ تا ۵۷ در تبعید و دور از کشور خود به مبارزه ادامه داد و در سال ۴۸ دکترین ولایت فقیه برای تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد که برای عده‌ای قابل درک نبود که با توجه به عدم دسترسی به حکومت این مباحث چه فایده‌ای دارد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی همگان به اندیشه بلند و اعتقاد راسخ امام پی بردند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی و حتی در دوران مبارزه و قبل از پیروزی حامی مردم مظلوم فلسطین و علیه رژیم نامشروع صهیونیستی بود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گرایش و استقبال ملت های آزادیخواه و عدالت طلب جهان از آرمان های انقلاب اسلامی و پیوستن آنها به جبهه حق و مقاومت گفت: امروز جبهه مقاومت علیه ظلم و سلطه حتی در آمریکای لاتین بعنوان حیاط خلوت سابق آمریکا روز به روز در حال گسترش است و ملت های این منطقه نیز یکی پس از دیگری علیه سلطه آمریکا قد علم می کنند.

حسینی با اشاره به مولفه های تضاد نظام سلطه با جبهه مقاومت اظهار داشت:  نظام سلطه بدنبال زورگویی، زیاده طلبی، چپاول ثروت ملت ها، کودتا، لشکرکشی، اشغال‌گری و دخالت در امور سایر ملت ها است اما جبهه مقاومت، در مسیر  حمایت از مظلومان، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و نجات ملت ها حرکت می کند.

معاون رئیس جمهور با تجلیل از عظمت و نقش راهبردی راهپیمایی بی بدیل اربعین حسینی، اظهار داشت: این اجتماع بزرگ با حضور عاشقانی از ۸۰ کشور جهان، در واقع رزمایش بزرگ جبهه مقاومت و به مدد الهی مقدمه شکل گیری تمدن نوین اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام  در ۵ مهر سال ۶۰ با اجابت فرمان امام راحل و با اتحاد و همدلی، عملیات پیروزمندانه خود را آغاز کردند و نقطه عطفی را در تاریخ دفاع مقدس رقم زدند. قبل از این عملیات، بنی‌صدر به عنوان فرمانده کل قوا به جای پیشبرد امور جنگ، هر چند روز یکبار غائله‌ای مثل ۱۴ اسفند بوجود می آورد و موجب تنش در داخل می‌شد اما وقتی امام راحل فرماندهی کل قوا را بر عهده گرفتند با اتحاد و انسجام قوا و هماهنگی ارتش و سپاه ، عملیات شکست حصر آبادان با موفقیت انجام شد و مقدمه‌ای بر  پیروزی های بزرگی چون بیت المقدس و آزادی خرمشهر گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه امروز قوای سه گانه با اتحاد و همدلی در کنار هم قرار دارند و دولت خود را در کنار و همراه مردم می داند، اظهار داشت: دولت با روحیه جهادی و انقلابی در خدمت مردم و گره گشایی از مشکلات آنان شبانه روز و بی وقفه در حال تلاش است و این اهتمام نتایج مثبتی تاکنون بهمراه داشته و در آینده شرایط بهتر خواهد شد.

حسینی در پایان گفت: امروز  دیگر، دوگانه سازی های میدان و دیپلماسی مطرح نیست و همه در کنار هم، منافع و مصالح ملی را دنبال می کنند، در کنار اقدامات متنوع داخلی و تعاملات خارجی برای خنثی سازی تحریم ها، مذاکرات هم در حال انجام است و طرف مقابل نمی تواند از اختلافات داخلی بهره‌برداری کند و رییس جمهور در حمایت از جبهه مقاومت با افتخار تصویر سردار دلها را در سازمان ملل بر سر دست می گیرد تا ادعای دروغین غربی ها در مبارزه با تروریسم و حقوق بشر را در افکار عمومی جهان زیر سوال ببرد.

در این اجلاسیه سرلشکر پاسدار رحیم صفوی مشاور مقام معظم رهبری و دکتر قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در سخنانی به تشریح ابعاد سیاسی، نظامی و فرهنگی جبهه مقاومت پرداختند.

در این اجلاسیه همچنین با حضور حسینی از تعدادی از پیشگامان عرصه جهاد و مقاومت تجلیل شد.

هفتمین اجلاسیه مجاهدان در غربت از دوم مهر ماه با حضور سفرای کشورهای اسلامی، مقامات لشکری و کشوری، همچون فرماندهان نیروهای مسلح  و خانواده شهدا و مجاهدان مقاومت در دانشگاه علم و صنعت تهران شروع و اختتامیه ان در دانشگاه دامغان برگزار شد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها