در گفتگو با فردا مطرح شد؛

بیژن مقدم: مردم نسبت به برجام بی‌حس شدند

کد خبر: 1177184

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز دیگر زمان توافق برای مردم اهمیت ندارد چون آنها می گویند «اکنون کشور دارد اداره می شود».

بیژن مقدم: مردم نسبت به برجام بی‌حس شدند

گروه سیاسی فردا: هر چند تا یک ماه پیش موضوع احیای برجام سوژه خیلی داغی برای رسانه ها و جامعه بود اما این روزها تقریبا موضوعی فراموش شده محسوب می شود.

بیژن مقدم در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تغییر نگاه جامعه به آینده برجام گفت: مردم نسبت به برجام بی حس شده‌اند چون رفت و آمدهای زیادی درباره آن وجود داشت، دائم مطرح شد که امروز یا هفته آینده توافق امضا می شود اما به یکباره مذاکرات چند ماهی متوقف می ماند، دوباره پیام هایی رد و بدل می شد و چند دوره مذاکرات شکل می گرفت اما دوباره گفتگوها متوقف می شد.

وی با اشاره به اختلافات قدیمی ایران و آمریکا افزود: امروز هم رفتار آمریکایی ها و هم رفتار ایرانی ها برای جامعه روشن شده است یعنی همه فهمیدند صحبت از اروپا کردن حرف اضافه است چون آنها نقشی در این موضوع ندارند. ایران و آمریکا دو طرف تصمیم گیر اصلی هستند و این دو کشور باید به توافقاتی با هم برسند؛ بقیه کشورها فقط باید بیایند، توافق را امضا کنند و بروند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: امروز بی حسی جامعه نسبت به مسئله برجام روشن است چون واکنش های عجیب و غریب گذشته درباره موضوع توافق را در جامعه شاهد نیستیم. البته گرچه بازار مدیریت می شود اما دیگر حساسیت های کف جامعه درباره موضوع مذاکرات وجود ندارد.

وی ادامه داد: یادمان نرفته که خیلی قیمت ارز نسبت به روند مذاکرات حساس بود تا هواپیمای تیم مذاکره کننده به مقصد وین پرواز می کرد، دلار روند کاهشی نشان می داد و وقتی مذاکره کنندگان بر می گشتند دوباره روند نوسان قیمت ارز تغییر می کرد. در واقع دلار، دماسنج مذاکرات برجامی شده بود اما الان تقریبا چنین وضعیتی را نمی بینیم.

بیژن مقدم یادآور شد: امروز دیگر زمان توافق برای مردم اهمیت ندارد چون آنها می گویند «اکنون کشور دارد اداره می شود». گرچه یکسری مشکلاتی هم متأثر از تحریم است اما مسئولان معتقدند «بدون برجام هم می شود زندگی کرد. البته باید یا تحریم ها را خنثی کنیم یا آنها را دور بزنیم».

این فعال مطبوعاتی بیان کرد: مشاهده می کنیم که آمریکا به هر بهانه ای بر حجم تحریم ها می افزاید. از آنجا که واشنگتن دارد کار خودش را انجام می دهد، دولت ما نیز باید رویکرد خودش را پیش ببرد. در این میان موضوع برجام خیلی برای مردم موضوعیت ندارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها