قالیباف: خواست دشمن تقابل مردم با یکدیگر است/علت حادثه مهسا امینی باید با شفافیت و صراحت اعلام شود

کد خبر: 1177194

رئیس مجلس گفت: هرکسی که فکر کند اگر مردم را با قلمی، فکری و هر وسیله ای، مقابل همدیگر قرار دهد به نفع انقلاب کار کرده، اشتباه بزرگی کرده و این خواست دشمن است، مردم هرگز نباید در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

قالیباف: خواست دشمن تقابل مردم با یکدیگر است/علت حادثه مهسا امینی باید با شفافیت و صراحت اعلام شود

رئیس مجلس گفت: هرکسی که فکر کند اگر مردم را با قلمی، فکری و هر وسیله ای، مقابل همدیگر قرار دهد به نفع انقلاب کار کرده، اشتباه بزرگی کرده و این خواست دشمن است، مردم هرگز نباید در مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان طرقبه شاندیز که امشب در سالن همایش‌های هتل ثامن مشهد برگزار شد، گفت: دفاع مقدس یک جنگ همه جانبه در ابعاد مختلف نظامی، اقتصادی و سیاسی بود و ریشه در اندیشه ها و باورهایی در مکتب قرآن و اهل بیت داشت.

وی با بیان اینکه از این سرزمین، عزت و منزلت مسلمین دفاع کردیم. مبانی دین و سنت های الهی را مجددا در این مقطع زمانی زنده کردیم از هویت و ناموس این کشور دفاع کردیم، اظهار کرد: بدون شک این یک جنگ برای ما نبود بلکه دفاعی مقدس با این مبانی بود و به دلیل وجود این مبانی توانستیم مقابل کفر و استکبار با آن امکانات کم، مقابله و استقامت کردیم. همه هدف آنها این بود که نظام و انقلاب اسلامی شکل نگیرد.

دفاع مقدس یک فرهنگ است

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را عمق بخشید، گفت: اگر امروز در سالگرد چنین دفاعی دور هم جمع می شویم باید به این موضوع توجه کنیم که دفاع مقدس تنها یک پدیده تاریخی نیست که در آخر شهریور از آن یادآوری شود و این بی انصافی است که دفاع مقدس را فقط یک تجربه یا پدیده تاریخی بدانیم ما باید باور کنیم که دفاع مقدس یک فرهنگ است.

قالیباف افزود: این فرهنگ است که قابل اشاعه و انتقال است و می تواند از نسلی به نسلی و از سرزمینی به سرزمینی منتقل بشود. در واقع فرهنگ یک جامعه است که نیاز های آن جامعه را در سطوح مختلف تامین می کند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بهترین بهره وری را داشتیم و با قناعت زندگی می کردیم خاطرنشان کرد: در زمان جنگ فرهنگ قناعت در جامعه ما شکل گرفت و در اوج سختی ها همیشه امید به آینده داشتیم، می دانستیم پیروز هستیم و ناامیدی را فرهنگ شیطانی می دانستیم. همین فرهنگ است که نقش عمق بخشی به انقلاب اسلامی دارد و همین فرهنگ است که امروز ما را در جایگاه ده کشور اول دارای قدرت نظامی در دنیا قرار می دهد.

صلح در دایره قدرت، ممکن است

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اگر امروز ایران اسلامی جزیره ثبات، آرامش و صلح است. این صلح فقط در دایره قدرت امکان پذیر است آنهم در دنیایی که چنین گرگان درنده و زورگویانی در آن حضور دارند. این خون فرزندان و ایثار گران شماست، که چنین اتفاقی را رقم زده، رهبری های مقام معظم رهبری و حضرت امام رضوان الله است که برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت.

قالیباف با بیان اینکه من هیچ وقت منکر معضلات سخت اقتصادی نیستم گفت: اگر ما با همان فرهنگ دفاع مقدس به میدان آمده بودیم امروز دچار چنین مشکلاتی نبودیم. ما از فرهنگ دفاع مقدس، سنت های الهی و فرهنگ اعتماد به مردم فاصله گرفتیم که دچار چالش شدیم.

وی یادآور شد: ما در زمان جنگ یک کنش گری خلاقانه داشتیم. به دنبال تولید قدرت بودیم نه کسب قدرت.

حکمرانی مردمی باید سازوکار مردمی و خروجی مردمی داشته باشد

وی با بیان اینکه مهمترین عنصر و عامل بعد از سنت های الهی مردمند، افزود: این مردم هستند که این قدرت را تولید و این صلح و جزیره امن را در کشور ما برقرار کردند و ما مسئولین باید بدانیم که هیچ حکمرانی جز رو به مردم امکان پذیر نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما به هر قدرتی برسیم باید بدانیم که قلب مردم و باور مردم برای جمهوری اسلامی، تولید قدرت می کند اگر همه چیز داشته باشیم و مردم را نداشته باشیم هیچ چیز نداریم. هیچ چیز نمی تواند جایگزین مردم در تولید قدرت بشود.

قالیباف با اشاره به مفهوم حکمرانی مردمی گفت: حکمرانی مردمی یعنی اینکه هم سازوکارهای ما مردمی باشد و هم خروجی آنها به نفع مردم باشد در غیر اینصورت این حکمرانی، تولید قدرت آسایش و آرامش برای کشور برقرار نخواهد کرد. این خواست مردم و رهبری است و رابطه میان امام و امت است هر تفسیر دیگری نسبتی با افکار امام و مردم و خواسته رهبری ندارد.

علت حادثه مهسا امینی باید با شفافیت و صراحت اعلام شود

قالبباف با اشاره به موضوع در گذشت مهسا امینی گفت: در این مسئله همه ما ناراحت و غصه دار شدیم چون فرزندی از فرزندان این سرزمین دچار این اتفاق شد و همه مسؤولین با صراحت اعلام کردند که باید روشن، شفاف و به رسمیت علت حادثه اعلام شود و مسئولین هرسه قوه براین موضوع تاکید کردند اما از یک واقعیت مهم دیگر هم نباید غفلت کرد، همه شواهد و قرائن نشان می دهد که دشمن با آمادگی کامل بر این موضوع سوار شد و علیه کلیت نظام و امنیت مردم اقدام کرد.

ریاست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ چیزی نباید به امنیت مردم و موجودیت نظام مقدس جمهوری اسلامی که خواست دشمنان و کفار است، لطمه وارد کند، گفت: کسانیکه با قصد براندازی در میدان آمدند نه غصه آن دختر عزیز را می خورند و نه بقیه کسانیکه جانشان را در این راه از دست دادند. آنها به دنبال اهداف خودشان هستند و طبیعی است که با چنین رفتارهایی باید مقتدرانه رفتار کرد.

مردم باید حق اعتراض و نقد آزادانه داشته باشند

وی ادامه داد: ولی از طرف دیگر نیز ما باورمان اینست که مردم باید حق اعتراض و نقد آزادانه داشته باشند چون اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی مردمند ولی دشمن آمده تا همان اتحاد، انسجام و سرمایه های اجتماعی را مورد هدف قرار دهد.

قالیباف با بیان اینکه مردم حق دارند اعتراض کنند و مسئولین بشنوند و به خواسته های قانونی آنها پاسخ دهند ادامه داد: هرکسی که مردم را با قلمی، فکری و هر وسیله ای، مقابل همدیگر قرار دهد اگر فکر کند که به نفع انقلاب کار کرده، اشتباه بزرگی کرده و این خواست دشمن است.

نباید اجازه ایجاد دوقطبی ساختگی بدهیم

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رهبری در واکنش به اعتراضات کارگران گفت: رهبر انقلاب یک تحلیل دقیقی به دست من و شما دادند و آن اینکه کارگران در این اعتراضات صف خود را در خیابان، از دشمنان مردم و انقلاب جدا کردند و حرف خود را هم زدند و به آن رسیدگی شد. این چه حرفی است که حق اعتراض ندارند؟! مردم حق دارند ولی باید صف خود را از بدخواهان مردم و نظام جدا کنند.

وی با تاکید بر حفظ نظام اسلامی، یکپارچگی و وحدت مردم که فلسفه های پیروزی انقلاب و فرهنگ برخواسته از قرآن و اهل بیت است گفت: ما باید بدانیم که نباید اجازه ایجاد دوقطبی های ساختگی توسط دشمنان انقلاب یا افراد نادان را بدهیم.

قالیباف افزود: انشالله ما به همراه مردم فهیم و نخبگان جامعه مان به گونه ای پیش خواهیم رفت که با این سختی ها، فتنه ها و مشکلاتی که با نگاه از هم پاشیدگی و مبارزه با اساس انقلاب است مقابله کنیم و در خدمت مردم عزیزمان به معنای واقعی باشیم. به گونه ای عمل کنیم که همه در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی بتوانند آزادانه و قانونمند در بعد مادی و معنوی حرکت کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها