رئیسی کمر تحریم‌ها را شکست سایت غربگرا به نام بایدن زد!

کد خبر: 1177233

سایت غربگرا برای تبرئه دولت بایدن، همت کشورمان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها را کتمان کرده و تیتر زد: «از زمان روی کار آمدن بایدن، چین 38 میلیارد دلار نفت از ایران خریده است»

رئیسی کمر تحریم‌ها را شکست سایت غربگرا به نام بایدن زد!

سایت غربگرا برای تبرئه دولت بایدن، همت کشورمان برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها را کتمان کرده و تیتر زد: «از زمان روی کار آمدن بایدن، چین 38 میلیارد دلار نفت از ایران خریده است»

عصر ایران زیر این تیتر جهت‌دار خود از قول «واشنگتن فری بیکن» و لابی «متحدعلیه ایران هسته‌ای» نوشت: «از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن در آمریکا، دولت چین بیش از 38 میلیارد دلار نفت از ایران خریده است. دولت چین نه تنها وقعی به تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران نمی‌گذارد بلکه از زمان به قدرت رسیدن جو بایدن، خرید نفت خود از ایران را به بیش از 2.5 برابر رسانده است.

فروش نفت به چین مهم‌ترین منبع درآمد دولت ایران طی سال‌های سخت تحریم در 4 سال گذشته بوده است که از زمان روی کار آمدن دولت بایدن، بیش از 2 برابر شده است. چین هم اینک به عنوان مشتری ثابت خرید نفت ایران تثبیت شده و حتی واردات نفت این کشور از ایران از ارقام دوران پیش از تحریم هم فراتر رفته است.

دولت چین با خرید نفت به بقای جمهوری اسلامی در شرایط سخت تحریمی کمک می‌کند و دولت بایدن چین را به خاطر این اقدام مجازات کند. آنهایی که در نقض تحریم‌های ایران همدست هستند، باید با جریمه‌های بزرگی رو‌به‌رو شوند و از سیستم مالی ایالات متحده کنار گذاشته شوند. از زمان افزایش قیمت نفت در بازار جهانی در یک سال گذشته‌، شرکت‌های چینی خریدار نفت ایران واردات خود از این کشور را روی رقم روزانه 1 میلیون بشکه تثبیت کرده‌اند.

پیش از آنکه دولت بایدن در آمریکا روی کار بیاید و مذاکرات احیای برجام از سر گرفته شود، چین روزانه حدود 400 هزار بشکه نفت از ایران وارد می‌کرد، اما هم اکنون واردات نفت چین از ایران به روزانه 1 میلیون بشکه رسیده است و این میزان افزایش به معنای درآمد 38 میلیارد دلاری ایران از محل فروش نفت به چین از زمان روی کار آمدن دولت بایدن است. همه اینها تحت تاثیر اجرای سیاست شُل کردن تحریم‌ها از سوی دولت بایدن رخ داده است، که به رژیم (ایران) این امکان را داده است تا میلیون‌ها بشکه نفت صادر کند و میلیارد‌ها دلار درآمد کسب کند.»

تحلیل و تیتر تحریف‌آمیز سایت غربگرا در حالی است که بایدن نه تنها به سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران ادامه داد بلکه تحریم‌های جدیدی هم بر تحریم‌های قبلی افزود. همچنین تحریم‌های نفتی آمریکا در دولت بایدن تمدید شده و فراتر از آن، دولت بایدن به دولت یونان برای مصادره نفتکش حامل نفت ایران و انتقال آن به آمریکا فشار آورد اما قدرت‌نمایی نیروی دریایی سپاه پاسداران موجب عقب‌نشینی خفت بار دولت راهزن بایدن شد.

افزایش چشمگیر صادرات نفت کشورمان در دولت رئیسی در حالی است که رویترز چند ماه قبل ادعا کرده بود چین در اثر جنگ اوکراین و خرید نفت از روسیه، خرید نفت از ایران را کاهش داده است.

گفتنی است رئیس‌سازمان برنامه و بودجه دولت روحانی با اشاره به تشدید تحریم‌ها گفته بود حتی یک قطره نفت هم نمی‌توانیم بفروشیم. در آن دوره فروش نفت به چند ده هزار بشکه رسیده بود!/کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها