«فردا» گزارش می‌دهد

شانس زاهدی‌وفا چقدر است؟

کد خبر: 1177274

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: «محمدهادی زاهدی وفا» وزیر پیشنهادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سابقه علمی و تحصیلات اقتصادی و مرتبطی که با این وزارتخانه دارد، باعث تقویت بخش تعاون می‌شود.

شانس زاهدی‌وفا چقدر است؟

گروه سیاست سایت فردا - فقط یک سال از دولت سیزدهم گذشته و وزارت راه ماه‌ها است که بی‌وزیر است! دلیلش هم عملکرد پرحاشیه و مورد انتقاد عبدالملکی در این وزارتخانه بود که تنها موفق به تحقق وعده‌های این حوزه نشد، بلکه ناگزیر به استعفا شد.  از همان وقت یعنی خرداد 1401 اداره این وزارتخانه به زاهدی وفا سپرده شد و بعد از اتمام دوره سرپرستی نیز ، حضورش در این جایگاه تمدید شد تا دولت رئیسی فرصت کند که او را رسما به عنوان گزینه وزارت به مجلس معرفی کرده و برایش رای اعتماد بگیرد.

درباره اینکه نظر مجلس نسبت به او چیست و شانس وزیر شدن دارد یا نه اما گمانه‌های مختلفی مطرح شده است. مثلا ابتدا گفته می‌شد که او در مدت سرپرستی تعامل کافی را با مجلس نداشته و نتوانسته نظر بسیاری از نمایندگان را جلب کند، در مقابل اما زاهدی وفا عدم تعامل خود با مجلس به خاطر مسائل داخلی وزارتخانه و عدم پیش آمدن موارد نیازمند همکاری با مجلس دانسته بود.

اکنون نیز شاهدیم که برخی نمایندگان از بهبود فضای مجلس نسبت به او گزارش می‌دهند. مثلا محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: با زاهدی وفا جلسه‌ای در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس برگزار کردیم که برنامه‌های مختلفی در حوزه شرکت‌ها و صندوق‌های بازنشستگی زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد.

وی افزود: همچنین وی دغدغه‌مند بخش اقشار مختلف ازجمله جمعیت زیر حمایت بهزیستی و کارگران است.

 نماینده مردم تربت‌حیدریه در مجلس با بیان اینکه زاهدی وفا، اشراف کامل به مسائل وزارتخانه کار دارد، گفت: همین اینکه وی بر خلاف وزرای قبلی در فضای واقعی به دور از نگاه آرمان خواهانه، مسائل را رصد می‌کند و راهکارهای خوبی دارد، نشان از توانایی ایشان است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نگاه ویژه‌ای به تعاونی‌ها دارند که برنامه‌های ارائه شده نقش مهمی در تقویت بخش تعاون و رفع مشکلات تعاونگران دارد.

زنگنه تاکید کرد: در صورتی که برنامه‌های زاهدی وفا عملیاتی شود، با افزایش مشارکت نقش بخش خصوصی، شاهد بهبود بخش اقتصادی کشور خواهیم شد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه نظر مجلس در مورد زاهدی وفا مثبت است، گفت: به احتمال زیاد نمایندگان به وی رای مثبت خواهند داد و با سیاست گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد، شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: زاهدی وفا را نه‌تنها در وزارتخانه کار بلکه به عنوان فردی آشنا به مباحث اقتصادی، با سابقه و مناسب در هیات دولت می‌دانیم که می‌تواند به هیات وزیران در مسائل اقتصادی کمک کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها