محمد اسلامی: صنعتی‌سازی فناوری‌های هسته‌ای در کشور سرعت می‌گیرد

کد خبر: 1177416

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: صنعتی‌سازی فناوری‌های هسته‌ای در کشور سرعت می‌گیرد تا تاثیرات آن در اختیار جامعه قرار گیرد.

محمد اسلامی: صنعتی‌سازی فناوری‌های هسته‌ای در کشور سرعت می‌گیرد

محمد اسلامی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر به استان کرمان اظهار داشت: سازمان انرژی اتمی ایران در اجرای سند راهبردی خود گسترش بهره‌برداری از فناوری هسته‌ای را در دستور کار دارد.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهمی که وجود دارد این است که بتوان با توجه به ظرفیتی که در هر استان وجود دارد، براساس برنامه‌هایی که تدوین کردیم این برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌ها را هر چه سریع‌تر عملیاتی کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه در استان کرمان در سرفصل معادن و در بخش کشاورزی می‌توان سهم بزرگی را توسعه بهره‌برداری و بهره‌وری به ویژه استفاده از فناوری هسته‌ای داشته باشیم، گفت: در این سفر ما تمرکز بر روی پسته است.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه محصولات کشاورزی در سه حوزه صیفی‌جات، پسته و خرما با سه کارکرد متفاوت پیش‌بینی شده است، افزود: استان کرمان ظرفیت خاص و فوق‌العاده دارد.

اسلامی با اشاره به اینکه پرتودهی از خیلی سال پیش بر روی حبوبات در مقیاس کم و محدود انجام می‌شد، ادامه داد: متاسفانه این ظرفیت‌ها خوب معرفی نشده و به خوبی به‌کار گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در راستای گسترش این سیاست و تاکیدات دولت و رئیس جمهور، سند راهبردی این حوزه تدوین و ابلاغ شده است، گفت: این سند مسیر را برای ما تکلیف کرده و به همین دلیل تحقیقات را سرعت داده و نتایج تحقیقات را به سمت صنعتی‌سازی بردیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه این صنعتی‌سازی از الان سرعت می‌گیرد تا تاثیرات آن در اختیار جامعه قرار گیرد، افزود: در این راستا در حوزه برق هم کار می‌کنیم، چرا که تاکنون بر روی نیروگاه‌های ما کار نشده و این کار را آغاز کردیم که نیروگاه‌های هسته‌ای طراحی کرده و بسازیم.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که کشور را از ظرفیت و قابلیت فناوری هسته‌ای بیش از پیش بهره‌مند کنیم، گفت: این تکلیف ما است و استان کرمان یکی از قطب‌هایی است که در طراحی 12 منطقه‌ای کشور قرار دارد و باید فضا و امکاناتی فراهم شود که این ظرفیت و قابلیت جذب شود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها