اعلام نظر کمیسیون اجتماعی درباره «زاهدی‌وفا» در هفته آینده

کد خبر: 1177441

جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی پیرامون برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جلسه هفته آینده این کمیسیون موکول شده است.

اعلام نظر کمیسیون اجتماعی درباره «زاهدی‌وفا» در هفته آینده

نامه معرفی محمدمهدی زاهدی وفا وزیر پیشنهادی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز (سه‌شنبه 29 شهریور ماه) از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.

در جلسه اخیر هیئت رئیسه مقرر شد، جلسه بررسی صلاحیت آقای زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز (سه‌شنبه 12 مهرماه در جلسه علنی مجلس) برگزار خواهد شد.

کمیسیون‌های تخصصی مجلس پس از معرفی وزیر پیشنهادی کار جلساتی با حضور آقای زاهدی‌وفا جهت ارائه برنامه‌ها و پاسخ به سوالات نمایندگان داشتند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی با محمدمهدی زاهدی‌وفا وزیر پیشنهادی تعاون، کارو رفاه اجتماعی جلسه داشتند که ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت:اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس برنامه‌های آقای زاهدی وفا را بررسی کرده اما هنوز به جمع‌بندی نهایی نرسیده‌اند.

وی افزود: اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسه با وزیر پیشنهادی از وی خواستند تا برنامه‌های خود را به نحوی ارائه دهد که پس از 6 ماه عملکرد وزارتخانه قابل بررسی و ارزیابی باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به دغدغه‌های اعضای کمسیون که در این جلسه مطرح شد، گفت: موضوع توامند‌سازی صندوق‌ها، تقویت بنگاه‌های اقتصادی، ساماندهی حقوق‌ها متناسب با قانون برنامه ششم توسعه و همچنین ساماندهی سامانه جامع رفاه ایرانیان نیز از جمله مواردی بود که از سوی اعضای کمیسیون اجتماعی مطرح شد.

اسماعیلی با بیان اینکه گزارش کمیسیون پیرامون برنامه‌های وزیر پیشنهادی کار در نشست علنی مجلس ارائه خواهد شد، گفت: اعضای کمیسیون اجتماعی به آقای زاهدی‌وفا یک هفته فرصت داده است تا برای سوالات ارائه شده از سوی اعضای این کمیسیون پاسخ قانع‌کننده ارائه دهد.

حسن لطفی سخنگوی کمیسیون اجتماعی نیز درباره این جلسه با وزیر پیشنهادی کار گفت: تا کنون این کمسیون 2 جلسه با آقای زاهدی‌وفا جلسه داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسات سوابق کاری و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارزیابی شد، افزود:جمع‌بندی کمیسیون اجتماعی پیرامون برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشست 9 مهرماه این کمیسیون موکول شد.

بر اساس این گزارش جلسات کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در جلسات روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده برای جمع‌بندی درباره برنامه‌ها و اعلام نظر نهایی برگزار می‌شود.

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز 24 خرداد ماه از سمت خود استعفا کرد و از آن تاریخ این وزارتخانه به سرپرستی محمدمهدی زاهدی وفا اداره می‌شود که طبق مهلت قانونی 3 ماهه در تاریخ 24 شهریور ماه فرصت دولت برای اداره این وزارتخانه توسط سرپرس به پایان رسید و تا این روز باید وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی می‌شد.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها