شهادت ۳ نیروی سپاه و بسیج در حمله تروریستی در زاهدان + اسامی

کد خبر: 1177507

پس از حمله تروریستی به چند کلانتری، بانک و فروشگاه زنجیره‌ای و متاسفانه کشته و مجروح شدن تعدادی از هموطنانمان و نیروهای نظامی در حال حاضر آرامش در زاهدان حاکم است. یکی از دستگیر شدگان از توزیع سلاح میان مردم توسط یک خودرو پژوی ۴۰۵ خبر می‌دهد.

شهادت ۳ نیروی سپاه و بسیج در حمله تروریستی در زاهدان + اسامی

در حادثه تروریستی روز گذشته زاهدان ۳ نفر از نیروهای انتظامی به شهادت رسیدند و ۳۲ نفر مجروح شدند.

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب کشور اعلام کرد :اشرار مسلح از ظهر روز گذشته در زاهدان ‌با حمله به ۳ کلانتری ‌و ایجاد رعب و وحشت برای مردم، اقدام به تیراندازی به‌سمت کلانتری ۱۶ زاهدان کردند.

در این اطلاعیه آمده است: در حادثه تروریستی روز گذشته ، سرهنگ پاسدار سیدحمیدرضا هاشمی، پاسدار شهید محمدامین آذشکر و بسیجی شهید محمد امین عارفی به شهادت رسیده‌اند و ۳۲ نفر مجروح شدند.

تسلیت بهادری جهرمی به مردم سیستان و بلوچستان

سخنگوی دولت گفت: شهادت تعدادی از نیروهای نظم و امنیت و جان باختن تعدادی از مردم ‎زاهدان درپی حمله تروریستی به پاسگاه و بیمارستان را تسلیت می‌گویم.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‌آبادانی ‎ایران عزیز در سایه امنیت محقق می‌شود.

اغتشاش، بهترین فرصت برای تروریست‌های اجاره‌ای است تا امنیت، وحدت، جان و مال ایرانیان را به خطر بیندازند.

شهادت تعدادی از نیروهای نظم و امنیت و جان باختن تعدادی از مردم ‎زاهدان درپی حمله تروریستی به پاسگاه و بیمارستان را تسلیت می‌گویم.»

 یک پژو ۴۰۵ بین مردم اسلحه پخش می‌کرد

 گرگیج یکی از دستگیر شدگان حمله به کلانتری در زاهدان خبر از توزیع سلاح در بین مردم توسط یک خودرو پژو ۴۰۵ می‌دهد.

به گزارش ایسنا، عبد الرحیم گرگیج به عنوان یکی از افراد درگیر در حوادث زاهدان پس از دستگیری می‌گوید: بعد از نماز جمعه  دیدیم به دلیل تجاوز به یک دختر شلوغ شد و مردم به سمت پاسگاه سنگ می‌زدند.

وی می‌گوید مسلح نبودم اما در مسیر سه نفر در پژو۴۰۵ با اعلام که دارند مردم را می‌کُشند اسلحه میان مردم توزیع می‌کردند.

وی ادامه می‌دهد تحت تاثیر جو اسلحه را پذیرفته و اصلا به عواقب آن فکر نکرده و در نهایت از مردم می خواهد به شایعات توجه نکنند.

۱۹ کشته و ۲۰ مجروح در حملات تروریستی زاهدان

به گفته حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان تروریست‎های تجزیه طلب روز گذشته بجز حمله به کلانتری به چند بانک نیز حمله و چند فروشگاه زنجیره‌ای را هم غارت کردند.

وی در ادامه با تاکید بر این که مردم زاهدان از این افراد حمایت نکردند، گفت: در حال حاضر آرامش در زاهدان حاکم است.

مدرس خیابانی روز گذشته تعداد تلفات این حادثه را ۱۹ کشته و ۲۰ مجروح اعلام کرد و افزود که تعدادی از این آمار مربوط به شهدای نیروهای نظامی کشورمان است.

کلاس‌های درس دانشگاه زاهدان از ۹ تا ۱۵ مهرماه غیر حضوری(آنلاین) شد

به گزارش ایسنا بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه زاهدان کلیه کلاس های درس این دانشگاه از نهم تا پانزدهم مهرماه به صورت غیر حضوری برگزار خواهند شد.

مسئول اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان به شهادت رسید

 در درگیری‌های روز گذشته زاهدان سرهنگ سید علی موسوی مسئول اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان به دست تروریست‌های مسلح به ضرب گلوله به شهادت رسید.

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس زاهدان امروز تعطیل است

کلیه مقاطع تحصیلی مدارس زاهدان امروز در دو نوبت صبح و عصر تعطیل اعلام شد.

به دنبال وقوع حملات تروریستی در شهر زاهدان حسنعلی میر عبدی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به خبر نگار ایسنا گفت: کلیه مقاطع تحصیلی زاهدان در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

وی افزود: تعطیلی یا برقراری کلاس‌ها در روز یکشنبه را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

سه کلانتری زاهدان مورد حمله قرار گرفت/ وضعیت تقریبا در شهر پایدار است

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان شب گذشته در گفت‌وگوی تلویزیونی عملیات روز گذشته را تروریستی اعلام می‌کند.

سردار احمد طاهری ادامه می‌دهد: پس از پایان نماز جمعه اهل تسنن زاهدان و خروج نمازگزاران از مصلی تعدادی از افراد مسلح ناشناس اقدام به عملیات تروریستی و تیراندازی به سمت نمازگزاران و مقر کلانتری ۱۶ که نزدیک مصلی بود کردند که بلافاصله با واکنش سریع ماموران مواجه شدند و اوضاع تحت کنترل قرار گرفت .  

وی می‌گوید: در این درگیری تعدادی زیادی از مهاجمان و تروریست‌ها در چند هسته به سمت نمازگزاران و کلانتری  تیراندازی کردند.

طاهری اظهار می‌کند: در این اقدام تروریستی تعدادی کشته و مجروح شدند، تعدادی از ماموران نیروی انتظامی نیز در این درگیری مجروح شدند.

فرمانده نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد تعداد ماموران پلیس به شهادت رسیده در این درگیری نیز می‌گوید: تا به این لحظه آماری نداریم در مورد تعداد مجروحان نیز متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد .

طاهری ادامه می‌دهد: پلیس پس از اقدام تروریستی وارد عمل شد و اقدامات مقابله‌ای انجام گرفت ،تعدادی از مهاجمان شناسایی و دستگیر شدند، تعدادی سلاح نیز از مهاجمان بدست آمده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی می‌گوید: آنچه برای پلیس مهم است این که افراد مذکور تروریست بوده و از جاهای مختلف به اینجا آمده‌اند و در مباحث تجزیه طلبی نیز محرک افراد بودند.

طاهری اظهار می‌کند: خوشبختانه با آگاهی مردم و همکاری آنان تعدادی از آنها شناسایی شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که به سایر کلانتری‌ها هم حمله شده است، می‌گوید: به سه کلانتری  دیگر حمله شده اما خوشبختانه خیلی شدید نبود و تنها حمله به کلانتری مصلی شدید بود که خسارتی هم به آن وارد شده است.

طاهری در مورد وضعیت امنیت مردم در زاهدان هم اظهار می‌کند: اوضاع در آرامش است و پلیس و دستگاه امنیتی پای کار است .

وی ادامه می‌دهد: بزرگان و علما هم همکاری خوبی داشتند و شرایط به سمت و سوی آرامش است .

وی از مردم می‌خواهد همکاری و مساعدت خود را با پلیس و دستگاه‌های امنیتی داشته باشند .

طاهری در مورد امن بودن محله شیر آباد می‌گوید: مشکلی نیست و در سایر جاها نیز نیروهای امنیتی و پلیس با اقتدار در بخش‌های مختلف شهر مستقر هستند و اجازه هیچ تحرکی را به مهاجمان نخواهند داد.

وی تصریح می‌کند: پلیس حفاظت و حراست از امنیت مردم و اماکن دولتی را بر عهده دارد و با اقتدار جلوی افراد فرصت طلب ایستاده است و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

مولوی عبدالحمید: مردم زاهدان آرامش خود را حفظ کنند

 مولوی عبدالحمید از مردم استان سیستان و بلوچستان خواست تا به شایعاتی که در سطح شهر در حال چرخش است گوش ندهند.

امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان که ساعتی  بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان در شبکه استانی در پخش زنده با مردم سخن می‌گفت، ادامه می‌دهد: شیعه و سنی در کنار هم سالهاست زندگی می‌کنند و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود.

وی اضافه می‌کند: آرامش آن چیزی است که نیاز جامعه است. حادثه‌ای که پیش آمده بسیار تلخ و ناگوار است و برای مشخص شدن ابعاد آن بررسی خواهد شد.

وی می‌گوید: در این شرایط نیاز است همه مردم عزیز زاهدان و استان آرامش خود را حفظ و از هر نوع تعرضی اجتناب کنند.

مولوی عبدالحمید تاکید می‌کند: از مردم می‌خواهم در این شرایط تحریک نشوید و حرف هیچ کس را قبول نکنند تا ارامش حفظ شود که این قضیه که پیش آمده مورد بررسی قرار گیرد. مواظب باشید خیلی دشمن هستند که هدف آنها سوءاستفاده از شرایط بحرانی است و به دشمنان قسم خورده فرصت ندهید منطقه را متشنج کنند و برادرکشی راه بیندازند.

عبدالحمید همچنین از نیروهای امنیتی و انتظامی استان می‌خواهد که با عوامل اغتشاشات روز گذشته با قاطعیت برخورد کنند.

حمله مسلحانه به یک کلانتری در زاهدان/مجروح شدن تعدادی عابر و مامور انتظامی

به گزارش ایسنا، ظهر روز گذشته تعدادی افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان حمله کردند؛ به دنبال این اتفاقات شورای تامین سیستان و بلوچستان ضمن صدور اطلاعیه، مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد و از آنان خواست از نزدیک شدن به اماکن و محل‌های تجمعی خودداری کنند.

در اطلاعیه شورای تامین سیستان و بلوچستان آمده بود: ساعتی پیش افرادی قصد داشتند با تیراندازی اوضاع شهر را ناامن کنند که با هوشیاری و واکنش نیروهای امنیتی و انتظامی اوضاع کنترل شد.

شورای تامین از مردم سیستان و بلوچستان تقاضا می‌کند، به شایعاتی که توسط معاندان در حال انتشار است توجه نکنند.

مولوی عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تاکید بر هوشیاری و خویشتن داری مردم در مقابل خبر و شایعه تجاوز یک مقام انتظامی چابهار به یک دختر بلوچ گفت این موضوع برای ما خیلی مهم است، البته مسئولان گفته‌اند در حال بررسی و پیگیری مسئله هستند و ما نیز تا زمان اعلام رسمی آن از سوی دستگاه‌های مربوطه پیگیر هستیم.

این گزارش حاکی است، نمازگزاران در حین اقامه نماز بودند که تعدادی تروریست به سمت کلانتری هجوم بردند و یکی از آنان با اتوبوس به دیوار کلانتری زده و قصد تخریب دیوار و ورود به کلانتری را داشتند که موفق نشدند و تنها بخشی از دیوار تخریب شده است.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها