وحیدی:مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند

کد خبر: 1177555

وزیر کشور گفت: در چهار دهه گذشته، مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند و صحنه‌های باشکوهی از حضور همه‌جانبه مردم، جوانان و خانواده‌ها را در این مرز و بوم شاهد بوده‌ایم که نشان از امید به آینده‌ای بسیار پرافتخار، پر عزت و پرعظمت است.

 وحیدی:مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند

احمد وحیدی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور در آئین گرامیداشت روز آتش‌نشان گفت: ایران اسلامی با اتکا به مردم و با نشاط و امید روزافزون به آینده، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند و همچون همیشه ضربه محکمی بر دهان مزدوران گروه‌های تروریستی و تجزیه‌طلب وارد خواهد ساخت.

وی در این مراسم بیان کرد: در چهار دهه گذشته، مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند و صحنه‌های باشکوهی از حضور همه‌جانبه مردم، جوانان و خانواده‌ها را در این مرز و بوم شاهد بوده‌ایم که نشان از امید به آینده‌ای بسیار پرافتخار، پر عزت و پرعظمت است.

وزیر کشور همچنین از بانوان آتش‌نشان تقدیر کرد و ادامه داد: زنان و دختران پر افتخار و عفیف ما، ضمن ارتباط با خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، در همه عرصه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند. همه عالم باید نسبت به این مسئله آگاه شوند که بانوان ایرانی در عرصه آتش‌نشانی و در سایر عرصه‌ها حضور دارند و افتخار آفرینند.

وحیدی روحیه آتش‌نشانان عزیز کشور را شجاعت، رشادت، فداکاری و ایثارگری برشمرد و اظهار کرد: در طول یک‌سال گذشته در بلایای مختلف از نزدیک در جریان فداکاری‌های همکاران آتش‌نشانی بودم.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم از قهرمانان اسم ببریم یکی از نزدیک‌ترین حوزه‌های قهرمانی، آتش‌نشانان عزیز کشور هستند و آن‌هایی که جان‌شان را برای رفاه، آسایش و سلامت مردم خود به خطر می‌اندازند.

وزیر کشور آتش‌نشانان را قهرمانان بی‌ادعا توصیف کرد و گفت: در تبیین فعالیت آتش‌نشانان باید توجه داشت که در چه شرایط سخت، با چه فشار و مشکلات، کار کنند و در عین حال با تسلط بر روح و روان خود، دیگران را آرامش می‌بخشند و با نگاهی ژرف‌اندیش به حل مساله‌ای که می‌تواند با جان انسان‌ها سروکار داشته باشد، می‌پردازند.

وحیدی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان دارای شخصیت بارز و ممتاز مردمی هستند، افزود: همه بدانند که قهرمانان کسانی هستند که به هنگام نیاز مردم، سر از پا نشناخته و درخدمت مردم باشد، نه کسانی که به جای اینکه درخدمت مردم باشند، طلبکار هستند و به‌دنبال منافع خود باشند.

وی اظهار کرد: قهرمانان کسانی هستند که با رویکرد عملی و ارائه جان که مهم‌ترین سرمایه است درخدمت باشند و برای همین بایستی به وجود آتش‌نشانان پر افتخار کشور ببالیم و از آنها تکریم کنیم.

وزیر کشور با اشاره به حوادثی چون سیل تابستان امسال در منطقه امام‌زاده داوود تهران، یادآور شد: در این حادثه آتش‌نشانان تهران با تمام توان و ظرفیت وارد عمل شدند و امروز آتش‌نشانان تهران آنچنان قوی هستند که علاوه بر شهر تهران، آمادگی اجرای ماموریت در سایر نقاط کشور را هم دارند.

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر در 110 شهر کشور و در هزار و 85  ایستگاه با  بیش از 23 هزار نفر آماده فعالیت و خدمت هستند و سالانه بین 200 تا 250 هزار عملیات دارند که نشان از تلاش شبانه‌روزی و جهادی این عزیزان است.

وی با اشاره به رشادت‌های آتش‌نشانان کشور، گفت: آن‌موقع که مردم خواب هستند، چشم عزیزان برای حفاظت از مردم در برابر حوادث مختلف بیدار است و آماده کمک و امدادرسانی هستند.

وزیر کشور با اشاره به مطالبه آتش‌نشانان که توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مطرح شد، اظهار کرد: افزایش حقوق و مزایای رفاهی فعالان آتش‌نشانی هم به‌صورت جدی دنبال می‌شود و موضوع عنوان پرافتخار شهادت برای فعالان این عرصه در دستورکار است.

تهیه 100 دستگاه خودروهای آتش‌نشانی با نرده‌بان بلند، از دیگر محورهای مورد اشاره وحیدی بود که گفت: روند تقویت تجهیزات و لجستیک آتش‌نشانان با جدیت تمام انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها