ارزیابی هانی‌زاده از خطر تجزیه‌طلبی و سوریه سازی ایران

کد خبر: 1177855

یک کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: هوشمندی مردم ایران و عملکرد کاملا منطقی و هوشمند نیروهای نظامی و امنیتی موجب شد طرح دشمنان ایران شکست بخورد.

ارزیابی هانی‌زاده از خطر تجزیه‌طلبی و سوریه سازی ایران

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از خطر تجزیه‌طلبی و سوریه سازی ایران اظهار داشت: جامعه ایرانی به عنوان یک جامعه کنشگر و حوزه کنشگری ایران بسیار وسیع است، در پی اتفاقات اخیر و اعتراضاتی که رخ داد ؛ عوامل خارجی و برخی از جریان‌های موجود در داخل ایران تلاش کردند تا سناریوی سوریه را در داخل کشور عملیاتی کنند.

وی تصریح کرد: همزمان با شروع اعتراضات عوامل بیگانه وارد مرزهای داخل ایران شده و دست به آشوب و اغتشاش زدند مانند پایگاه‌های مربوط به حزب دموکرات و کومله در اقلیم کردستان عراق که عوامل آن‌ها با ورود به کشور تلاش کردند که از طریق ایجاد آشوب سناریو سوریه را در داخل ایران شبیه سازی کنند.

این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد: اتفاقاتی که در سیستان و بلوچستان رخ داد ناظر بر این امر است اما تظاهر کنندگان با هوشیاری صف خود را از اغتشاش گران و آشوب گران جدا کردند، هوشمندی مردم  ایران و عملکرد کاملا منطقی و هوشمند نیروهای نظامی و امنیتی موجب شد طرح دشمنان ایران شکست خورد.

هانی زاده اظهار کرد: اعتراضاتی هم که در پی فوت مهسا امینی صورت گرفت توسط 260 رسانه معاند فارسی زبان علیه ایران جریان سازی کردند حتی برخی از این شبکه های ماهواره ای آموزش حمله به مراکز را تدارک دیدند و به نوعی دروغ پردازی و کشته سازی در درون جامعه ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال جمهوری اسلامی ایران از این مرحله دشوار عبور می‌کند؛ گرچه برخی سلبریتی‌ها عملکرد مناسبی نداشتند اما ایران به سلامت از این مرحله عبور خواهد کرد اگر چه ایران به عنوان کشور دموکراتیک دارای آزادی های فردی و اجتماعی است و در این مرحله هزینه‌هایی را به لحاظ مالی، انسانی و سیاسی داشته اما از این شرایط هم به سلامت عبور می‌کند.

منبع: ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها