در مراسم افتتاح نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام

رئیسی: باید برای امید و اعتماد آوری مردم تلاش شود

کد خبر: 1178179

رئیس جمهور گفت: باید برای امید و اعتماد آوری مردم تلاش شود و آن هم در گروی کار مداوم و شبانه روزی است.

رئیسی: باید برای امید و اعتماد آوری مردم تلاش شود

رئیس جمهور گفت: باید برای امید و اعتماد آوری مردم تلاش شود و آن هم در گروی کار مداوم و شبانه روزی است.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز (سه شنبه) در آئین افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از مقام معظم رهبری برای اعتماد به اعضای این دوره مجمع تشخیص، اظهار داشت: امیدوار هستم بنده به عنوان یک عضو کوچک و سایر اعضا بتوانیم در این دوره و در اجرای منویات ایشان گام‌هایی برداریم که با ادوار گذشته تفاوت داشته باشد.

وی عنوان کرد: ما در جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان هیئت عالی مستشاری مواردی را بررسی و خدمت ایشان اعلام می‌کنیم.

رئیس جمهور بیان کرد: مسئولیت این دوره مجمع از جهت توجه به مصلحت کشور خطیر است. امام باید امت را به مقصد و مقصود برساند و اهداف مهم آن در بیانیه گام دوم بیان شده است و باید به آن نقطه‌ها رسید. جهت گیری های کلی نظام اجرایی، تقنینی و نظامی کشور در اینجا به عنوان سیاست‌ها قرار دارد و نظارت بر این سیاست‌ها بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: رهبری در حکم خود دو جا بر نظارت‌ها بر اجرای سیاست‌ها تاکید داشتند. طبیعتاً هر چه سیاست‌ها دقیق‌تر و متقن باشد بهتر است و هر جا نیاز است اصلاح و به روز رسانی شود تا سیاست‌ها پیگیری و اجرا شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه تنقیح سیاست‌ها مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: در دستگاه اجرایی همواره بر اجرای سیاست‌ها تاکید کردم و باید به عنوان سند بالادستی در تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرند. اینها نکاتی است که در حکم مقام معظم رهبری آمده و خود را مقید به اجرای آن می‌دانیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم برنامه هفتم توسعه کاملاً منطبق بر سیاست‌های ابلاغی باشد و آئین نامه و بخشنامه‌ها نیز مبتنی بر همان باشد و جامعه را به سمت رشد سوق دهد و اطمینان حاصل شود که نظام یک آهنگ واحد دارد که آن هم اجرای سیاست‌ها است. ما با مجمع همکاری‌های مهمی داریم و امیدوار به ادامه آن هستیم.

وی اضافه کرد: سر بر آستان ربوبی می‌ستایم که رهبری داریم که هدایت‌های پیامبرگونه و حکیمانه ایشان به همه آنچه مردم و مسئولین را رنج می‌داد خاتمه داد. این شرایط ملال آور است و باید برای امید و اعتماد آوری مردم تلاش شود و آن هم در گروی کار مداوم و شبانه روزی است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها