«فردا» گزارش می‌دهد

اوضاع و احوال اینترنت

کد خبر: 1178654

آنطور که آقای وزیر می‌گوید، دو روز است که محدودیت اینترنت نداریم و فقط پلتفرم‌ها مسدود است.

اوضاع و احوال اینترنت

گروه سیاست سایت فردا، عصر ارتباطات است و زندگی بدون اینترنت یا با اینترنت محدود و دارای اختلال زندگی را برای مردم سخت می‌کند، به خصوص برای صاحبان کسب و کار که روی بسترهای موجود در فضای مجازی حساب کرده‌اند. این اما فقط یک روی سکه است و روی دیگر همان سوءاستفاده‌هایی که گاه و بیگاه از سوی دشمنان و براندازان به شکل خواسته و برخی ناراضی‌ها و معترضان به صورت ناخواسته صورت می‌گیرد و حاصل نیز اغتشاشاتی است که در روزهای اخیر نمونه آن را شاهد بودیم.

از این رو است که مسئولان مربوطه آنجا که پای امنیت مردم و کشور در میان باشد، دست به اولویت بندی زده و محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند. در هفته‌های اخیر یکی از همین بزنگاه‌ها را پشت سر گذاشتیم و مردم به خاطر محدودیت‌های اعمال شده و قطعی‌های مکرر اینترنت به سختی افتادند. 

اکنون اما وضعیت انگار فرق کرده و آنطور که آقای وزیر می‌گوید، دور روز است که محدودیت اینترنت نداریم و فقط پلتفرم‌ها مسدود است. زارع‌پور گفته که هر پلتفرمی که قواعد ما را رعایت کند، می‌تواند فعالیت کند. 

به گفته او اینستاگرام اگر به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و دعوت به خشونت پایبند باشد، مشکل برای فعالیت ندارد. 

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه «رئیسی گفته بود اینستاگرام را نمی‌بندیم اما بست» گفت: وقتی پلتفرم قواعد ما را رعایت نمی‌کند در سیاست‌ها تجدید نظر می‌کنیم.

او در پاسخ به اینکه آیا اینستاگرام فعلا برنمی‌گردد؟ گفت: «فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده است».

از آنجایی که آقای وزیر تاکید کرد کسب و کارهای روی پلتفرمی که قواعد کشور را رعایت نمی‌کنند، نروند. همچنین از آنجایی درباره اینکه آیا روبیکا ، جای اینستاگرام را خواهد گرفت؛ پاسخ روشنی نداد؛ می‌توان گمانه زنی کرد که وضعیت اینترنت به این زودی به روال سابق برنخواهد گشت. به خصوص که از قبل هم برخی طیف‌های تندرو در مجلس و بیرون مجلس دنبال صیانت از فضای مجازی بودند و اکنون مقدمات صیانت مورد نظرها فراهم آمده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها