گاف های رسانه ای برای شانتاژ ناآرامی

کد خبر: 1178960

از جازدن تصویر شهید عراقی به جای معترض ایرانی تا انتشار اخبار قدیم، استفاده از یک تصویر برای چند شهر و...

گاف های  رسانه ای  برای شانتاژ ناآرامی

«جازدن شهید حشدالشعبی به جای یک کشته اغتشاشات در ایران!» گاف عجیب شبکه الحدث عربستان در نشان دادن وضعیت اغتشاشات، سوژه تمسخر کاربران فضای مجازی شده است. دو روز پیش، مجری شبکه «الحدث» سعودی در یکی از بخش‌های خبری خود در حالی که با آب و تاب خبر ساختگی علیه ایران خواند تصویری را نشان  داد و مدعی شد مربوط به یکی از بازداشت شدگان ایرانی در خوزستان است.  در حالی که تصویر پخش شده از سوی شبکه سعودی متعلق به «شهید عماد الحیدری» است که در عملیات آزادسازی مناطق عراق از اشغال باندهای تروریستی داعشی تحت حمایت آل سعود به شهادت رسیده بود. مجری این رسانه سعودی مدعی شد نیرو‌های امنیتی ایران، ۹ روز پیش عماد الحیدری را در اهواز بازداشت کرده و وی بر اثر شکنجه جان باخته است اما کمی بعد «علاء الحیدری» یکی از نمایندگان عراق و برادر شهید عماد الحیدری در واکنش به این دروغ‌پراکنی الحدث در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت که این عکس برادر شهید اوست. واکنشی که دروغ رسانه سعودی در نشان دادن وضعیت ناآرامی های اخیر در کشورمان را نشان داد. موضوعی که البته در هفته های اخیر و همزمان با تجمعات اعتراضی در شهرهای کشورمان چندین بار در شبکه های معاند تکرار شده که در ادامه گاف های عجبیب آن ها را مرور می کنیم:

اغتشاش در 50 استان ایران!

اوایل مهرماه و در اولین روزهای برپایی تجمعات اعتراض،  مجری سعودی شبکه الحدث با آب و تاب فراوان مدعی شد که ناآرامی‌ها ۵۰ استان ایران را از ۵۱ استان این کشور در برگرفته است و...! دروغ بزرگی که این هم با تمسخر کاربران مواجه شد و با واکنش هایی همراه بود. طبق تقسیمات سیاسی کشور، تعداد استان‌های ایران در سال ۱۴۰۱ تغییراتی نداشته و ایران همچنان ۳۱ استان دارد.

اخبار قدیمی در منوتو!

منوتو بار دیگر نشان داد که برای انتشار اخبارش، هیچ اعتبارسنجی ندارد و هرخبری را که علیه ایران باشد به سرعت منتشر می‌کند. 13 مهرماه شبکه انگلیسی منوتو فیلمی را تحت عنوان شعار «دانش‌آموزان کرجی» منتشر کرد که تعدادی از دانش آموزان تجمع کرده اند. اما  چهارشنبه ۱۳ مهرماه به مناسبت شهادت امام حسن عسکری تعطیل رسمی بوده و مدارس دایر نبوده است.

یک صحنه اعتراضی به اسم چند شهر

در روزهای گذشته رسانه های معاند از جمله اینترنشنال، منوتو، بی بی سی فارسی و... در فضای مجازی از تصاویری ثابت با نام چند شهر استفاده کرده اند تا تجمعات را فراتر از حد واقعیت جلوه دهند. مثلا اوایل مهرماه با شروع تجمعات اعتراضی در استان کردستان، جریان معاند برای تحریک مردم به خصوص در کردستان یک فیلم ثابت را یک بار با عنوان تجمعات در قروه و بار دیگر به عنوان تجمعات در مریوان پخش کردند. فیلم دیگری هم به طور همزمان با عنوان کرمانشاه و مریوان توسط رسانه های آشوب طلب منتشر شد و یک بار هم فیلمی از شعار دادن عده ای مقابل سرهنگ نیروی انتظامی را با عنوان وقوع این اتفاق در شیراز و بار دیگر در آبادان منتشر کردند که از طرف کاربران توئیتری دروغ آن ها بر ملا شده است.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها