«فردا» گزارش می‌دهد

جنجال تازه دبیر ستاد امر به معروف

کد خبر: 1178991

دبیر ستاد امر به معروف تا کنون بارها خبرساز شده و با اظهاراتی عجیب خود و نهاد تحت مدیریت خود را در سیبل انتقادات قرار داده بود. سخنان اخیر وی اما سبب شده که بسیاری از نیروهای اصولگرا نیز به انتقاد جدی از او بپردازند.

جنجال تازه دبیر ستاد امر به معروف

گروه سیاست سایت فردا- اولین بار نیست که اظهارات دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر حاشیه‌ساز شده است. این بار اما سخنان وی با واکنش‌های بسیاری همراه شده و انتقاداتی از سوی سیاسیون چپ و راست را روانه وی کرده است.

محمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در اظهاراتی عنوان کرده است که تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودروها حل می شود.

مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: « بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»

مجتبی امینی تهیه کننده سریال گاندو هم در واکنش به این سخنان از دستگاه‌های اطلاعاتی خواست پرونده و عقبه دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کند. او در توییتر خود نوشت: «به عنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاه‌های اطلاعاتی کشور خواهشمندم  پرونده و عقبه ی جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند، پروژه تولید نفرت و دو قطبی سازی مشهود است. رد پای خراب کاری و نفوذ دیده می‌شود».

احسان صالحی، از فعالان رسانه ای نیز دیشب در واکنش به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: «چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز ⁧ هاشمی گلپایگانی⁩ باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبی‌ساز دشمن پمپاژ کرد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟».

رشیدی کوچی، نماینده مجلس نیز نسبت به این اظهارات واکنش داشته و گفته: «متاسفانه نان عده‌ای در بلوا و آشوب است، فرقی نمی‌کند که کدام طرف باشند. نظام تا کی قرار است به خاطر برخی افراد هزینه پرداخت کند؟ اگر مشکلی از مردم حل نمی‌کنیم حداقل سکوت کنیم. ای کاش عده‌ای در این شرایط به مرخصی اجباری می‌رفتند. در این شرایط سکوت خیلی‌ها بهترین کمک هم برای آرام شدن فضا و هم برای کمک به نظام و مردم است».

گلپایگانی پیش‌تر نیز در مصاحبه‌ها و اظهاراتی راهکاری عجیب ارائه کرده و حاشیه ساز شده بود . مثلا گفته بود که «اگر شخصی در معابر عمومی مثل مترو رعایت حجاب نکند، دوربین مترو از او عکس می‌گیرد و یک مبلغ اثرگذار جریمه و برایش پست می‌شود». محمدعلی ابطحی ،فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در واکنش به این گفته او نوشته بود که «خدا کند مصاحبه رییس ستاد امر به حجاب( معروف سابق) را طالبان نبینند. کلی ابتکارات جدید یاد می گیرند.»

او یک بار هم با سخنانی درباره تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها خود را در معرض نقد جدی قرار داد. او گفته بود: «وقتی از من سوال می‌کنند که چرا دانش‌آموزان وقتی به سن بلوغ نرسیده‌اند تفکیک جنسیتی هستند و وقتی به دانشگاه می‌روند مختلط می‌شوند، جوابی ندارم بدهم؛ کلاس اول دبستان تفکیک جنسیتی داریم اما وقتی به سن 18سال می‌رسیم در اوج مسائل جنسیتی اختلاط داریم. بنده قائل به این هستم که مسائل جنسیتی را به محیط آموزشی کشاندن لطمه‌های علمی و روحی ایجاد می‌کند. مگر می‌شود در کلاس‌ها دیوار کشید اما چه اشکالی دارد وقتی مثلا دانشگاه آزاد دو ساختمان دارد، در دفترچه کنکور امسال بنویسند یک دانشگاه فقط برای پسران و یکی فقط برای دختران؟ خانواده‌ها از تفکیک جنسیتی استقبال می‌کنندو محیط امن می‌خواهند.21 دانشگاه و کالج در دنیا تفکیک جنسیتی کرده اند، حتی برخی دانشگاه‌ها در آمریکا نیز تفکیک جنسیتی شده‌اند.»

همانطور که گفته شد، دبیر ستاد امر به معروف تا کنون بارها خبرساز شده و با اظهاراتی عجیب خود و نهاد تحت مدیریت خود را در سیبل انتقادات قرار داده بود. سخنان اخیر وی اما سبب شده که بسیاری از نیروهای اصولگرا نیز به انتقاد جدی از او بپردازند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها