علم‌الهدی: هر بحرانی که در اثر توطئه‌چینی دشمن بر ملت ایران عارض می‌شود، به خاطر برپایی اسلام است

کد خبر: 1179109

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اذعان به اینکه هر بحرانی که در اثر توطئه‌چینی دشمن بر ملت ایران عارض می‌شود، به خاطر برپایی اسلام در این کشور است، گفت: تکلیف شرعی و مسئولیت انقلابی بر همه ما حکم می‌کند که در برابر دین‌ستیزان، ولایتمداری خود را تقویت کنیم.

علم‌الهدی: هر بحرانی که در اثر توطئه‌چینی دشمن بر ملت ایران عارض می‌شود، به خاطر برپایی اسلام است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اذعان به اینکه هر بحرانی که در اثر توطئه‌چینی دشمن بر ملت ایران عارض می‌شود، به خاطر برپایی اسلام در این کشور است، گفت: تکلیف شرعی و مسئولیت انقلابی بر همه ما حکم می‌کند که در برابر دین‌ستیزان، ولایتمداری خود را تقویت کنیم.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی و مرزبانی استان اظهار کرد: فرارسیدن هفته افتخارآفرین نیروی انتظامی و تقارن فرخنده آن با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و ولادت باسعادت امام صادق (ع) را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و امیدوارم که مجموعه خدمات و مجاهدت‌های شما عزیزان در تأمین احتیاجات مادی و تعالی معنوی، موردتوجه حضرت بقیة‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) قرار بگیرد.

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی  افزود: اساساً ایثارگری‌ها و جان‌فشانی‌های نیروی انتظامی هم با هیچ سنجه و ملاکی قابل جبران نیست مگر اینکه شما آگاه شوید که از مجاهدت‌های شما، وجود مقدس امام زمان (عج) راضی و خرسند هستند و حقیقت هم همین است؛ تا جایی که طبق احادیث و روایات، مجاهدان عرصه امنیت در کشور اسلامی، حائز والاترین جایگاه‌های معنوی و اجر اخروی هستند.

مدافعان امنیت، مشمول عنایات خاص الهی

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۱۲۶ سوره مبارکه بقره خاطرنشان کرد: قرآن کریم تشریح می‌کند که وقتی حضرت ابراهیم (ع)، خانه کعبه را به کمک حضرت اسماعیل (ع) بنا کرد و آن را کانون توحید بشری در همه اعصار و قرون قرار داد، دست به آسمان بلند کرد و فرمود «رَبِ اجعَل هذَا البَلَد آمِنا وَ ارزُق اَهلَهُ مِنَ الثَّمَرات» یعنی خدایا به این شهر امنیت بده و به اهل آن از همه نعمات روزی عنایت بفرما.

وی ادامه داد: بارزترین موضوع در خصوص دعای حضرت ابراهیم (ع) آن است که مطالبه امنیت به‌موازات رزق و روزی موردتوجه پیامبر الهی قرار گرفته و ابراهیم نبی (ع) پس از مطالبه نعمت امنیت، نعمت رزق و روزی را در اولویت قرار داده است. این موضوع با منطق اسلام هم متناظر است و نشان می‌دهد که امنیت از نظر اسلام، حائز جایگاه و اهمیت ویژه‌ای است لذا اگر کسی کفیل امنیت مردم شد، در درگاه الهی مأجور به والاترین پاداش‌های اخروی خواهد بود.

براندازی دین، مهم‌ترین راهبرد دشمن

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروزه در همه کشورهای جهان، مسئله تأمین امنیت به میدان‌داری نیروی پلیس تأمین می‌شود اما در شرایطی که مزیت شاخص نیروی حافظ امنیت و نظم در شهرهای جهان، منحصر در رویکردهای ملی است، در این کشور، علاوه بر نگرش‌های ملی و مردمی، وابستگی شما به خدا هم به‌عنوان یک مزیت بسیار مهم محسوب می‌شود و اگر شاهد هستیم که این گرایش‌های خداپرستانه و مردم‎مدارانه در عملکرد افسران جان بر کف فراجا به اوج بروز و نمود می‌رسد، به خاطر قداست ذاتی مأموریت شماست.

وی با بیان اینکه کار کردن برای خدا، خستگی، فرسودگی و درماندگی ندارد، تأکید کرد: در سوره مبارکه احزاب، خداوند متعال تبیین می‌کند که وقتی لشکر چند ده هزارنفری کفار به مسلمانان رسید، جمعیت جامعه اسلامی در آن زمان از هزار نفر فراتر نمی‌رفت. در برابر این هجمه خوفناک، اقلیتی از مسلمانان بلافاصله حقانیت اسلام و نبوت پیامبر اکرم (ص) را منکر شدند و ایمانشان لغزید اما اکثریت امت اسلام گفتند «هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ مَا زَادَهُمْ إِلَّا إِیمَانًا وَ تَسْلِیمًا» یعنی این همان وعده صادق خدا و رسول اوست و درنهایت هم تنها بر ایمان و اخلاصشان افزوده شد. این ماجرا، وضع مشابهی از شرایط افسران و سربازان مجاهد ما در نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی است که قداست الهی در عمل آنان دمیده شده و در اثر آن، شرایطی ایجاد شده که حتی وخیم‌ترین اوضاع و موج شدیدترین انفجارها هم کوچک‌ترین خدشه‌ای در ایمانشان ایجاد نمی‌کند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در ایران اسلامی، هر بحرانی که در اثر توطئه‌چینی دشمن بر ملت عارض می‌شود، به خاطر برپایی اسلام در این کشور است، لذا تکلیف شرعی و مسئولیت انقلابی بر همه ما حکم می‌کند که در برابر دین‌ستیزان، ولایتمداری خود را تقویت کنیم./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها