واکنش جبلی به خرابکاری اخیر در تلویزیون

کد خبر: 1179387

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به خرابکاری اخیر در تلویزیون، گفت: خرابکاری اخیر در تلویزیون در حوزه های فناوری سازمان رخ داده لذا با اِشراف و تسلط دقیق فناورانه باید بررسی شود، متناسب با نتیجه بررسی‌ها تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

واکنش جبلی به خرابکاری اخیر در تلویزیون

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به خرابکاری اخیر در تلویزیون، گفت: خرابکاری اخیر در تلویزیون در حوزه های فناوری سازمان رخ داده لذا با اِشراف و تسلط دقیق فناورانه باید بررسی شود، متناسب با نتیجه بررسی‌ها تصمیمات لازم را خواهیم گرفت.

 پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در توضیح نشست مشترک خود با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص تحولات اخیر کشور، گفت: جلسه هم فکری و هم افزایی را امروز با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس داشتیم، در این نشست نظرات، پیشنهادات و ملاحظاتی که رسانه ملی در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر داشت را به سمع و نظر نمایندگان رساندیم و از نظرات و پیشنهادات نمایندگان محترم استفاده کردیم.

وی افزود: ما با نمایندگان محترم مجلس عموماً و با کمیسیون امنیت ملی به صورت اختصاصی به لحاظ نقشی که رسانه ملی در مدیریت بحران‌ها و آرام سازی فضای کشور در شرایط بحرانی دارد، تعامل و تماس داریم. این ارتباط و تعامل مداوم به ما کمک می‌کند که از دیدگاه نمایندگان و ملاحظات آنها مطلع شویم و از آن برای ارتقای کیفیت اطلاع رسانی و مدیریت پوشش رویدادهای کشور استفاده کنیم.

خرابکاری اخیر در تلویزیون در حوزه های فناوری سازمان رخ داده است

جبلی در توضیح خرابکاری اخیر در رسانه ملی و پیگیری‌های انجام گرفته پیرامون این موضوع، گفت: اتفاقی که اخیرا افتاد از ابعاد مختلف در حال بررسی است چون یک نگاه تخصصی باید بر این بررسی‌ها حاکم باشد. این اتفاق در حوزه های فناوری سازمان رخ داده و حتما باید با اِشراف و تسلط دقیق فناورانه به این موضوع نگاه و آن را بررسی کرد.

وی همچنین اظهار کرد: بررسی‌های امنیتی و تکنولوژیک در حال انجام است و بعد از مشخص شدن نتیجه، متناسب با آن تصمیمات لازم را خواهیم گرفت. بعد از اتفاقی که سال گذشته برای صدا و سیما افتاد، هم فکری و هم افزایی بسیار خوبی بین مجموعه‌هایی که متولی امنیت شبکه هستند، انجام شد و بسیاری از آسیب پذیری‌های صدا و سیما کاهش پیدا کرد. این اتفاق اخیر گرچه رخداد تلخی بود اما سبب کاهش نقاط باقی مانده آسیب پذیر می‌شود.

جبلی در واکنش به شایعه برکناری معاونت سیاسی صدا و سیما در پی خرابکاری اخیر در رسانه ملی، گفت: این موضوع ارزش ندارد که درباره آن اظهار نظر کنم اما متناسب با سیاست های کاهش آسیب پذیری هر اقدامی لازم باشد را انجام خواهیم داد.

رئیس صدا و سیما در توضیح برنامه‌های رسانه ملی برای جلوگیری از افزایش دو قطبی در کشور که اخیراً برخی از آن نام می‌برند، به خانه ملت گفت: در مورد اینکه جامعه دو قطبی یا چند قطبی است باید بررسی کارشناسی انجام شود اما آنچه برای صدا و سیما اهمیت دارد اینکه برای مرجعیت رسانه ملی و اعتماد عمومی به رسانه ملی برای اینکه در زمان نیاز بتواند نقش مثبت خود را ایفا کند، اهمیت ویژه قائل شویم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها