هشدار فرمانده مرزبانی ایران به همسایگان درباره شناورهای‌ غیرقانونی

کد خبر: 1179454

فرمانده مرزبانی انتظامی کشور گفت: شناورهایی که غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران می‌شود را برنمی‌تابیم و با آنها برخورد قاطع و سخت خواهد شد.

هشدار فرمانده مرزبانی ایران به همسایگان درباره شناورهای‌ غیرقانونی

سردار احمد علی گودرزی با بیان اینکه برخی کشورها، صهیونیست‌های کودک‌کش را در خلیج فارس پذیرش می‌کنند اظهار داشت: در این راستا به آنان تذکر داده شده ‌و اکنون مجدداً به آنان تذکر داده می‌شود که مرزها و دریای خلیج‌فارس توسط مردم منطقه باید امنیت آن برقرار شود.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تجربه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته نشان می‌دهد هر زمانی که بیگانگان در امنیت منطقه به ویژه خلیج‌فارس دخالت کرده‌اند غیر از ناامنی و تهدید چیزی در پی نداشته است.

گودرزی بیان کرد: به همسایگان توصیه می‌شود که حسن همجواری را رعایت کنند البته با بیشتر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ارتباط دیپلماسی مناسبی داریم و با هماهنگی، رزم مشترک و گشت‌های همزمان و ارتباط دائم مخابراتی با این کشورها بحمدالله تاکنون یک دیپلماسی فعال خوبی ایجاد شده ولی شناورهایی که غیرقانونی وارد آب‌های سرزمینی و حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران می‌شود را برنمی‌تابیم و برخورد قاطع و سخت با هماهنگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به برخورد با سوداگران مرگ خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته 62 تن مواد مخدر بیشتر مواد افیونی صنعتی توسط مرزبانان عمدتاً در درگیری کشف شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از کشف سلاح و مهمات در یک سال گذشته خبر داد و بیان کرد: در این مدت 3 هزار و 140 قبضه سلاح از نوع شکاری و جنگی از قاچاقچیان و سوداگران مرگ کشف شده است.

گودرزی کشف اقلام ضد فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سودجویان با عملیات ضد فرهنگی اقدام به  واردات کالاهای غیرمجاز می‌کنند که در یکسال گذشته 560 هزار لیتر مشروبات الکلی در درگیری با اشرار مسلح‌ بیشتر در شمال غرب کشور کشف شده است.

وی از کشف سوخت قاچاق خبر داد و افزود: در یکسال گذشته 23 میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبان از قاچاقچیان بیشتر در دریا از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و دیگر نقاط مرزی کشف شده است.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه 30 هزار شناور بدون هویت در مناطق دریایی کشور به ویژه در جنوب کشور شناسایی شده است گفت: ساماندهی این شناورها در دستور کار قرار دارد.

گودرزی دستگیری متجاوزین مرزی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: با کسانی که وارد مرزهای جمهوری اسلامی می‌شوند‌ ضمن مواسات و همدلی، خدمات لازم به آنان ارائه می‌شود ولی در یکسال گذشته 270 هزار متجاوز مرزی در دل شب از مرزهای مختلف به ویژه در جنوب شرق کشور توسط مرزبانی دستگیر و به کشور خودشان بازگردانده شده است.

وی شناسایی گروه تروریستی در مرز آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: 31 شهریور امسال در منطقه عمومی آذربایجان شرقی توانستیم یک گروه تروریستی شامل یک خانم و 6 مرد را دستگیر کنیم.

فرمانده مرزبانی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این گروه تروریستی با تجهیزات انتحاری قصد داشتند در 31 شهریور ماه در منطقه آذربایجان شرقی اقدامات ضد امنیتی انجام دهند که با هوشیاری نیروهای مرزبانی و همکاری مردم در تنگ خودآفرین، شناسایی و نقشه آنان خنثی شد.

گودرزی اضافه کرد: از این تیم تروریستی انواع سلاح دوربین، ریموت برای اقدامات انفجاری کشف شد.

وی از امنیت پایدار مرز‌های کشور خبر داد و تصریح کرد: به همت مرزبانان ایثارگر و غیرتمند و تجهیز مرزبانی به جدیدترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های هوشمند اکنون امنیت مرز‌های کشور پایدار و باثبات و نفوذناپذیر است.

منبع: تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها