امام جمعه قم: خودروسازان از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنند

کد خبر: 1179549

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور برشمرد و اظهار داشت:خودروسازان از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنند؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت شود.

امام جمعه قم: خودروسازان از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنند

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور برشمرد و اظهار داشت:خودروسازان از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنند؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت شود.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیر عامل یکی از شرکت‌های خودروسازی با اشاره به ذهنیت مردم نسبت به صنعت خودروسازی داخلی اظهار داشت: صنعت خودروسازی کشور به یک تحول بنیادین نیازمند است تا به مرور زمان، ذهنیتی که سال‌ها در ذهن مردم شکل گرفته است، به بواسطه افزایش کیفیت و تقویت این صنعت در کشور، تغییر کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیشتازی کشور در عرصه تولیدات نظامی را یادآور شد و افزود: همان‌طور که در صنعت موشکی و تسلیحات نظامی، با شعار ما می‌توانیم، توانستیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، با نهادینه ساختن این شعار در صنعت خودروسازی نیز، خواهیم توانست.

امام جمعه قم استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها، به کارگیری استعدادهای درخشان و خلاق و ارتباط با دانشگاه‌ها را از عوامل ارتقا صنعت خودروسازی در کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مافیای خودروسازی باید از بین برود تا صنعت خودروسازی به سند افتخار کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: استفاده و به کارگیری تجربیات سایر کشورها و خودروسازهای موفق نیز می‌تواند در پیشرفت این صنعت در کشور مؤثر واقع شود. مقام معظم رهبری فرمودند «ما کاملاً حاضریم شاگردی کنیم، برای اینکه یاد بگیریم؛ منتها همیشه نباید شاگرد بمانیم.»

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری رقابت را عامل پیشرفت صنعت خودروسازی کشور ارزیابی کرد و اظهار داشت: رقابت باعث پیشرفت خواهد شد. از آزاد شدن واردات خودرو استقبال کنید؛ چرا که فضای رقابتی می‌تواند سبب پیشرفت شود؛ متأسفانه صنعت خودروسازی ما همچنان به دولت متکی است و به بلوغ لازم نرسیده است تا بتواند بدون سیاست‌های حمایتی دولت از جمله وضع تعرفه‌های گمرکی برای خودروهای خارجی، به فعالیت بپردازد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده‌ای منجر به مرگ ابراز داشت: بخشی از آمار تلفات جاده‌ای مربوط به کیفیت پایین خودروهای داخلی یا عدم استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب است. حدود شصت سال از تولد صنعت خودروسازی در کشور می‌گذرد؛ اما این صنعت به گونه‌ای که شایسته و بایسته است، رشد نکرده است و شاهد هستیم کشورهایی که هم زمان با ما خودروسازی را آغاز کرده اند، اکنون در دنیا حرفی جدی برای گفتن دارند.

در ابتدای جلسه، مهدی خطیبی گزارشی از پیشرفت‌ها و چالش‌های گروه صنعتی ایران خودرو در یک سال اخیر ارائه کرد و از معرفی دو محصول جدید این شرکت در اردیبهشت ماه و شهریور ماه سال آتی خبر داد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها