سوریه: غربی‌ها به دنبال دامن زدن به جنگ اوکراین هستند

کد خبر: 1179612

نماینده سوریه در سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه گفت که رویکرد برخی کشورهای غربی دلیل روشنی بر تلاش آنها برای دامن زدن به جنگ اوکراین است.

 سوریه: غربی‌ها به دنبال دامن زدن به جنگ اوکراین هستند

«بسام صباغ» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد شامگاه سه‌شنبه گفت که رویکرد برخی کشورهای غربی، دلیل روشنی بر تلاش آنها برای دامن زدن به جنگ در اوکراین است.

وی که در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره اوکراین صحبت می‌کرد، گفت: «تریبون مجمع عمومی سازمان ملل شاهد سوء استفاده رسوا کننده از سوی برخی کشورهای غربی در راستای منافعش است. این کشورها خواستار نشست اضطراری مجمع عمومی و ارائه بیانیه‌ای خصمانه علیه روسیه به مجمع عمومی سازمان ملل شده‌اند».

صباح از حمله رسانه‌ای غرب و بازوهای آن علیه روسیه از طریق بازنشر اطلاعات غلط و تهمت‌های دروغ انتقاد کرد و گفت این اقدامات با هدف تضعیف حق طبیعی روسیه برای دفع خطرهایی است که امنیتش را تهدید می‌کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل اضافه کرد: «این کشورهایی که به حملات خصمانه علیه روسیه می‌پردازند و اقدام روسیه در دفاع از امنیت و مرزهایش را مورد انتقاد قرار می‌دهند همان کشورهایی هستند که اقدام به حملات کورکورانه علیه سوریه به بهانه دفاع از امنیتشان کرده‌اند حال آنکه هزاران کیلومتر با سوریه فاصله داشته‌اند».

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها