مشاور رهبر انقلاب: یک حادثه کوچک در منطقه موجب دخالت کشورهای دیگر می‌شود

کد خبر: 1179709

ولایتی با اشاره به درگیری های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: یک حادثه کوچک در منطقه موجب دخالت کشورهای دیگر می‌شود.

مشاور رهبر انقلاب:  یک حادثه کوچک در منطقه موجب دخالت کشورهای دیگر می‌شود

ولایتی با اشاره به درگیری های میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: یک حادثه کوچک در منطقه موجب دخالت کشورهای دیگر می‌شود.

علی اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که آیا ایران حاضر است در روابط بین همسایگان خود، ارمنستان و آذربایجان نقش میانجی را ایفا کند، گفت: بله، حتماً. در گذشته که بنده وزیر خارجه بودم، تلاش بسیار کردیم که این میانجی‌گری انجام شود و تا حدودی هم موفق بودیم، اما گاهی بعضی کشور‌ها که نفع آن‌ها در درگیری دو همسایه بود، دخالت می‌کردند و مشکلاتی را به وجود می‌آوردند.

وی بیان کرد: می‌توانیم نقش مؤثری در این زمینه داشته باشیم. امیدواریم که بین هیچ‌یک از همسایگان ما درگیری نباشد و در این مورد از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم و به سهم خود تنش‌ها را از بین برده‌ایم تا در بین همسایگان صلح و آرامش برقرار باشد.

ولایتی تصریح کرد: در بین مناطق مختلفی که در همسایگی جمهوری اسلامی ایران هستند، منطقه قفقاز حساسیت خاصی دارد و لذا نسبت به این بخش از همسایگی‌مان حساسیت و مراقبت بیشتری داریم. یکی از عوامل بسیار مهم در برقراری صلح و آرامش میان کشور‌ها که نقش اساسی دارد، حفظ مرز‌های شناخته شده تاریخی است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل اظهار کرد: با توجه به اینکه هرگونه تجاوز مرزی از یک کشور به کشور همسایه موجب بال رفتن تنش در آن منطقه و برافروخته شدن جنگ‌های محلی می‌شود، اولین نتیجه آن حضور کشور‌های آشوب طلب و سوءاستفاده‌کننده مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی به بهانه ایجاد آتش بس است.

وی تصریح کرد: با این نوع تحولات، یک حادثه حتی کوچک مرزی در این منطقه حساس موجب حضور و دخالت کشور‌های دیگر می‌شود و یک کانون تنش و بحران شکل می‌گیرد که البته قطعاً این نوع هرج و مرج‌ها را در کنار مرز‌های خود تحمل نخواهیم کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها