پیشنهاد «پوتین» به سران ایروان و باکو

کد خبر: 1179804

رئیس جمهور روسیه با رد ادعای همتای فرانسوی خود علیه کشورش به سران ارمنستان و جمهوری آذربایجان پیشنهاد برگزاری نشست سه‌جانبه در خصوص مناقشات قره باغ را ارائه کرد.

پیشنهاد «پوتین» به سران ایروان و باکو

به گزارش آرمن پرس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد برگزاری نشستی سه جانبه با مشارکت نخست وزیر ارمنستان و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان به میزبانی مسکو در خصوص مناقشات مربوط به قره باغ را ارائه کرده است.

رئیس جمهور روسیه در نشست «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان نیز حضور دارند، گفت: خوشحالم که رئیس جمهور (جمهوری) آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان را (برای سفر به روسیه به منظور نشست سه جانبه) دعوت کنم.

ولادیمیر پوتین ادامه داد: ما باید درباره تاریخ آن توافق کنیم. تا آنجایی که من می دانم این علاقه برای دیدار در روسیه وجود دارد، هر زمان یا در هر جایی چه سوچی باشد، چه سن پترزبورگ یا مسکو. ما با شما صحبت خواهیم کرد و در این باره تصمیم خواهیم گرفت.

پوتین در نشست «کشورهای مستقل مشترک‌المنافع» در قزاقستان با رد ادعای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه علیه روسیه تصریح کرد: البته ما از تلاش های میانجی گرایانه هر کسی استقبال می کنیم؛ البته تنها در صورتی که به نفع آرام کردن وضعیت و به سود همه طرف های منازعات باشد. این موضوع شامل میانجیگری دیگر شرکا شامل ایالات متحده یا اروپا هم می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر این، از اظهارات رئیس جمهور فرانسه پیرامون نتایج نشست ششم اکتبر در پراگ (پایتخت جمهوری چک) متعجب شدم. من فکر می کنم که این اظهارات فاقد درک درست درباره اساس درگیری ها و فاقد اطلاعات در مورد طرف‌ها است… روسیه همیشه صادقانه برای حل و فصل هر گونه مناقشه از جمله مناقشه قره باغ و مسائل مربوط به آن تلاش کرده است.

گفتنی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه پیشتر ادعا کرده بود که روسیه عامدانه اقدام به برانگیختن و تحریک تنش‌ها و درگیری‌های اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان کرده است!

گفتنی است که «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان روز چهارشنبه گفت که با «حکمت حاجی اف»، دستیار ریاست جمهوری آذربایجان درباره امضای معاهده صلح بین این کشورها تا پایان سال ۲۰۲۲ گفتگو کرده است.

این مقام ارمنی گفت: ما بر روی بحث روابط ارمنستان و آذربایجان و همچنین موضوع قره باغ کوهستانی و همچنین جدول زمان بندی معاهده صلح، یعنی داشتن یک معاهده صلح تا پایان سال تمرکز کردیم.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها