مقتدایی: دشمن به دنبال استمرار ناآرامی‌ها برای ایجاد ناامنی است

کد خبر: 1179921

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رسیدگی قانونی به بی‌قانونی و دروغ‌پراکنی عرصه‌های مختلف رسانه‌ای و سیاسی در اغتشاسات اخیر باید به سرعت در دستور کار دستگاه قضایی قرار بگیرد.

 مقتدایی: دشمن به دنبال استمرار ناآرامی‌ها برای ایجاد ناامنی است

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رسیدگی قانونی به بی‌قانونی و دروغ‌پراکنی عرصه‌های مختلف رسانه‌ای و سیاسی در اغتشاسات اخیر باید به سرعت در دستور کار دستگاه قضایی قرار بگیرد.

عباس مقتدایی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره فعالیت برخی رسانه‌های داخلی که همسو و هم‌صدا با رسانه‌های خارجی فارسی زبان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: نکته مهم اغتشاشات اخیر این بود که مردم ایران نشان دادند از رشد سیاسی بسیار بالایی برخوردار هستند.

* دشمن به دنبال استمرار ناآرامی‌ها برای ایجاد ناامنی است

وی افزود: تلاش عمده در یک حرکت برنامه‌ریزی شده چندلایه‌ای و پیچیده که مرکز فرماندهی آن عمدتاً بیرون از مرزهای ایران قرار داشت و لایه‌هایی در داخل از آن پیروی می‌کردند این بود که جریان اغتشاشات را به یک موضوع فراگیر اعتراضی، آشوب و اغتشاشات داخلی و اگر بتوانند به جنگ داخلی تبدیل کنند و علاوه بر آن استمرار این روند را موجب شوند تا بتوانند با گذر زمان ناامنی‌های عمده در کشور ایجاد کنند.

* اقدامات دشمنان ایران مفتضحانه شکست خورد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: واقعیتی که امروز پس از گذشت چند هفته کاملاً مشهود است این است که اقدامات پیچیده و چند بُعدی دشمنان ایران مفتضحانه شکست خورد و این شکست در آینده نزدیک و میان‌مدت موجب تحولات جدی در ساختارهای مرتبط با سرویس‌های جاسوسی خواهد شد.

مقتدایی گفت: سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی،‌ انگلیس و آمریکا عملاً درس جدیدی گرفتند و فهمیدند که ساختارها و استحکام درونی نظام اسلامی به قدری قوی است که هزینه‌های هنگفت و سرسام آور، اقدامات عجیب و قریب، جنگ شناختی و انواع قدرت نرمی که آن‌ها در عرصه‌های مختلف و از جمله رسانه‌ها به کار بردند، نمی‌تواند در استحکام دولت، ملت، سازمان‌ها و ساختارهای نظام اسلامی ایران خدشه وارد کند.

وی ادامه داد: ما هم از این اغتشاشات درس‌های جدیدی گرفتیم؛ مهم‌ترین درس این است که اگر ملت وارد صحنه شود می‌تواند به سرعت طومار بدخواهان نظام اسلامی را برچیند که این اتفاق در داخل کشور افتاد.

* دستگاه قضا با دروغ‌پراکنی رسانه‌‌ها در بالاترین سطح برخورد کند

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: دستگاه قضا باید در بالاترین سطح، قانون موجود کشور را رعایت حراست و اجرا کند؛ قانون مربوط به مطبوعات و شیوه عملکرد هیات منصفه مطبوعات در شناسایی جرم و معرفی آن و همچنین ایجاد پرونده‌هایی برای رسیدگی قانونی به بی‌قانونی و دروغ‌پراکنی عرصه‌های مختلف رسانه‌ای و سیاسی و جرم‌های سیاسی که رخ داده است باید به سرعت در دستور کار دستگاه قضا قرار بگیرد.

مقتدایی با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: اظهارات رئیس دستگاه قضا امید بخش بود؛ از یک سو حفاظت و حراست از فریب خوردگان و جدا کردن آنان از بدنه اغتشاشگران در اولویت دستگاه قضا است و از سوی دیگر دستور رسیدگی سریع و منطبق با قوانین که می‌تواند بازدارنده باشد برای عاملان اصلی اغتشاشات و محرکینی که آن‌ها عامدانه کشور را به آشوب کشاندند داده شد. این به عنوان یک مطالبه عمومی است.

* قوه قضائیه مانع نفوذ بیگانگان و ایجاد آشوب و بلوا شود

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: در هفته‌های گذشته بخشی از امنیت مورد صدمه و لطمه قرار گرفت و مردم با نوعی از تشنج در سطح جامعه مواجه شدند که خودجوش نبود، بلکه از بیرون مرزهای ایران و توسط مزدوران آن‌ها در کشور انجام می‌شد؛ این موضوع ایجاب می‌کند که قوه قضائیه در راستای وظایف ذاتی خود زمینه آشوب، بلوا و نفوذ بیگان برای ایجاد ناامنی را مانع شود و اقدامات بازدارنده منطبق با قوانین موجود کشور به نحو شفاف، صریح و با قید عدالت و فوریت انجام شود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها