در گفتگو با فردا مطرح شد؛

انتظاری که از دولت سیزدهم داریم

کد خبر: 1179947

فعال سیاسی گفت: غیرمنصفانه است همه مشکلات را برآمده از عملکرد دولت سیزدهم بدانیم.

انتظاری که از دولت سیزدهم داریم

مهرداد لاهوتی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره نگاه مردم به عملکرد دولت گفت: آثار اقدامات دولت نه تنها برای جامعه مشهود نیست بلکه برخی مواقع مردم نتیجه عکس از آن احساس می کنند. مثلا دولت به هر نفر ماهانه 300 تا 400 هزار تومان یارانه می دهد اما او مجبور است 4 برابر این رقم بپردازد تا بتواند پیامدهای حذف ارز ترجیحی را مدیریت کند و زندگی اش به روال عادی برگردد.

وی با اشاره به ضروت احیای برجام افزود: در مقطع کنونی دولت آقای رئیسی همچون دولت آقای روحانی با حفظ ارزش های انقلاب باید در حوزه سیاست خارجی گامی موثر بردارد و برجام احیا شود. وقتی برجام به اجرا درآمد شاهد بودیم که تورم خود به خود تک رقمی شد.

این فعال سیاسی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ابلاغ سیاست های برنامه توسعه هفتم اظهار کرد: ایشان به تورم تک رقمی و رشد اقتصادی 8 درصدی اشاره کردند. برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد ما سالانه حداقل نیاز به 65 میلیار دلار سرمایه گذاری خارجی داریم که 35میلیارد دلار آن مستقیم و 30 میلیار دلار دیگر  اعتباری است.

وی افزود: برای جذب 65 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی نیاز به تعامل سیاسی با دنیا داریم که از طریق احیای برجام محقق می شود اما در این وضعیت کنونی نه تنها سرمایه گذاری خارجی جذب نمی شود بلکه برخی از سرمایه داران داخلی نیز در حال انتقال سرمایه های خود به خارج از کشور هستند.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه تلاش زیادی لازم است و همه باید به دولت کمک کنیم، یادآور شد: آقای رئیسی خیلی خوب شروع کرد و در ابتدای کار دولتش نیز گفت «من تنها رئیس جمهوری هستم که می خواهم توجه به جریانات سیاسی نداشته باشم تا از همه ظرفیت ها استفاده کنم»، ای کاش او همین مشی را ادامه می داد تا بتواند این بن بست را برای نخستین با در کشور بشکند.

وی با بیان اینکه استقبال خیلی بزرگی هم از ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی شده بود، ادامه داد: هدف تعالی جمهوری اسلامی است بنابراین اگر دولت بستر را فراهم می کرد همه دلسوزان نظام فارغ از گرایش سیاسی به میدان می آمدند بنابراین اگر آقای رئیسی همان مشی را ادامه می داد دولت او می توانست به موفقیت های بزرگتری برسد.

لاهوتی اظهار کرد: ما سال ها روی افراد سرمایه گذاری می کنیم و به مرحله ای می رسند که می توانند منشأ اثر باشند؛ این افراد متعلق به خودشان نیستند بیت المال محسوب می شود و باید از حضور آنها در جهت پیشرفت و تعالی کشور استفاده کرد.فارغ از گرایش سیاسی معتقدم باید شخصیت های با تجربه و کاربلد را حفظ کرد مثلا ظریف بر تمام نقاط ضعف و قوت برجام آگاه است. اگر از ظرفیت مشاوره ای او استفاده می شد می توانست خیلی در پیشبرد اهداف ایران در مذاکرات موثر واقع شود.

این فعال سیاسی افزود: امیدواریم در ادامه راه آقای رئیسی به مشی اول خودش که عامل موفقیت های بزرگتری برای دولتش می شد، برگردد. اگر امروز مشکلاتی در کشور وجود دارد علل و عواملش فقط به عملکرد دولت آقای رئیسی بر نمی گردد بلکه حاصل 40 سال عملکرد دولت های مختلف است بنابراین غیرمنصفانه است همه این مشکلات را برآمده از عملکرد دولت سیزدهم بدانیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها