تکرار دروغ‌های شاخ‌دار برای استمرار آشوب!

کد خبر: 1180093

استراتژی رسانه‌های معاند برای سلب آرامش از شهروندان ایرانی و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران به‌گونه‌ای است که یک دروغ شاخدار را آن‌قدر تکرار کنند تا جایی که حتی برای خودشان هم باورپذیر شود!

 تکرار دروغ‌های شاخ‌دار برای استمرار آشوب!

علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت: استراتژی رسانه‌های معاند برای سلب آرامش از شهروندان ایرانی و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت ایران به‌گونه‌ای است که یک دروغ شاخدار را آن‌قدر تکرار کنند تا جایی که حتی برای خودشان هم باورپذیر شود!

در سه هفته گذشته مصادیق زیادی را می‌توان برای این دسیسه رسانه‌ای فهرست کرد؛ بیش‌از صدها دروغ در بیست روز گذشته رسانه‌ای شد که آخرین آن فوت یک دانش‌آموز در اردبیل است، آن هم در روزی که مدرسه تعطیل بوده است!

رسانه‌های لندنی - سعودی در دو روز گذشته خبری را منتشر کردند که در آن ادعا شده بود یک دانش‌آموز دختر بر اثر حمله به مدرسه‌ای در اردبیل دچار خون‌ریزی مغزی شده و در بیمارستان جان باخته است! دروغ بودن این خبر از همان ابتدا قابل فهم بود، اما در عین‌حال بررسی مختصر نشان داد که این ادعا از اساس کذب بوده است. هم کارکنان بیمارستان مورد ادعا این خبر را تکذیب کردند و هم مدیران مدرسه و هم حتی خانواده دانش‌آموزی که ادعا شده بود فرزندشان در اثر این حمله خیالی فوت شده است. صرف نظر از اینکه اصلا مدرسه روز پنج شنبه تعطیل بوده است!

این رسانه‌ها برای لاپوشانی این آبروریزی جدید، فرد دیگری را به‌جای دانش‌آموز معرفی کردند، اما باز هم بررسی مختصر نشان داد که این فرد ادعایی هم پیش از آن در پی بستری شدن در بیمارستان از دنیا رفته است و اساسا استان اردبیل در اغتشاشات اخیر هیچ فوتی‌ای نداشته است!

با فروکش کردن سناریوهای قبلی و عدم همراهی مردم با فراخوان‌های همه‌جانبه اغتشاش، رسانه‌های معاند که به‌دنبال استمرار آشوب و بر هم زدن آرامش شهروندان ایرانی هستند، مدام سوژه‌های جدیدی می‌تراشند و آن‌قدر این دروغ را تکرار می‌کنند و بازنشر می‌دهند و برای آن مصاحبه و توییت‌های رباتی ترتیب می‌دهند تا بلکه باورپذیر شود.

هرچند قاطبه شهروندان ایرانی پاسخ معاندان را می‌دهند و اگرچه تشت رسوایی این دروغ‌پراکنی‌ها از بام به زمین افتاده و رسانه‌های معاند را رسواتر از قبل کرده است، اما شوربختانه باید نوشت که در اثر این دسیسه رسانه‌ای و فقدان سنجه راستی‌آزمایی در فضای مجازی، برخی این جعلیات رسانه‌ای را باور کرده و در قبال آن واکنش‌های احساسی نشان می‌دهند.

رسانه‌هایی که روی آرامش و پیشرفت را برای ایران نمی‌خواهند، دستورالعمل‌های ابلاغی را اجرا می‌کنند، اما تجربه ثابت کرده است که یکپارچگی ایران عزیز و وحدت ایرانیان مقابل دشمن خارجی، همیشه باعث زمین‌گیری بدخواهان ایران و ایرانی شده است، هرچند امپراتوری رسانه‌ای دروغ هر روز یک خبر کذب جدید را در بوق و کرنا کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها