سلیمی: اختلاف آذربایجان و ارمنستان با همکاری کشورهای منطقه حل می شود

کد خبر: 1180143

نماینده مجلس تاکید کرد: حضور بیگانگان در منطقه قفقاز آتش تنش ارمنستان و آذربایجان را افزایش می دهد.

سلیمی: اختلاف آذربایجان و ارمنستان با همکاری کشورهای منطقه حل می شود

اصغر سلیمی ، با اشاره به اختلافات بین آذربایجان و ارمنستان گفت: اختلافات بین ارمنستان و آذربایجان قدمت دیرینه ای دارد و بر سر منطقه قره باغ است. این اختلاف باعث شده در چند سال گذشته این دو کشور جنگ هایی داشته باشند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در حل این اختلاف، بیان کرد: تاکید جمهوری اسلامی ایران بر احقاق حقوق افرادی است که در این منطقه حضور دارند همچنین بر گفتگو و تعاملات دو کشور اصرار داریم تا مانع حضور بیگانگان در منطقه قفقاز شویم.

وی ادامه داد: اختلاف تاریخی و قومیتی در این مناطق وجود دارد و برای حل آن لازم است دولت دو کشور با همکاری همسایگان شان از جمله ایران و روسیه اختلافات مرزی و منطقه ای را حل کنند اما اگر کشورهایی خارج از این منطقه از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به موضوع ورود کنند، نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه باعث افزایش آتش تنش ها بین ارمنستان و آذربایجان می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به پیشنهاد رئیس جمهور برای حل اختلاف دو کشور بدون حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه قفقاز، بیان کرد: این پیشنهاد بسیار سازنده است، ایران می تواند با ارتباط خوبی که با ارمنستان و آذربایجان دارد از همه ظرفیت خود برای حل اختلاف چندین ساله این دو کشور استفاده کند و به نتیجه ملموس رسید./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها