برخی تغییرات در قانون انتخابات مجلس

کد خبر: 1180151

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس از برخی تغییرات در قانون انتخابات مجلس در این کمیسیون خبر داد.

 برخی تغییرات در قانون انتخابات مجلس

علی حدادی ، با اشاره به نشست امروز( یکشنبه 24 مهر ماه) کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در دستورکار کمیسیون قرار دارد و مواردی مصوب شد که بر اساس آن زمان بررسی اسناد و مدارک داوطلبان تا 150 روز افزایش یافت.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس ادامه داد: به منظور بررسی اسناد و مدارک داوطلبان، مصوب شد که افرادی که می‌خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند، پیش از ثبت نام الکترونیکی، پیش ثبت نامی انجام دهند تا اطلاعات به درستی بررسی شود سپس در زمان رسمی ثبت نام اصلی را انجام دهند.

وی بیان کرد: همچنین مصوب شد که استانداران، فرمانداران و شهرداران نمی توانند در حوزه انتخابیه محل خدمت برای نمایندگی مجلس اعلام داوطلبی کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: از مصوبات دیگر نشست امروز کمیسیون این بود که افرادی در سطح ملی و سطح حوزه انتخابیه نمی توانند ضمن خدمت اعلام کاندیداتوری کنند و در صورتی که می خواهند در این کارزار حضور پیدا کنند باید 3 ماه پیش از ثبت نام در انتخابات استعفا بدهند و مراحل را طی کنند.

وی توضیح داد: قرار بود وزیر اطلاعات گزارشی از ابعاد امنیتی حوادث اخیر در کشور به اعضای کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها ارائه دهد، با هماهنگی صورت گرفته مقرر شد این نشست در نوبتی دیگر صورت گیرد تا شخص وزیر در جلسه حضور یابد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها