رفع ایرادات لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران

کد خبر: 1180204

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع ایرادات لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

رفع ایرادات لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از رفع ایرادات لایحه ایجاد منطقه آزاد مازندران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 24 مهر) کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنایع سیمان کردستان دستور کار ابتدایی کمیسیون بود که گزارش آن قبلا ارائه و محورهای طرح تحقیق و تفحص مورد بررسی قرار گرفته بود.

وی افزود: امروز خلاصه‌ای از گزارش مذکور با حضور متقاضی تفحص مطرح شد و علی‌رغم اینکه در جلسه مطرح کردم که امکان ایجاد مصوبه‌ای برای پیگیری موضوع به جای تحقیق و تفحص برای رفع دغدغه‌های نمایندگان متقاضی وجود دارد و حتی پیشنهاد اعمال ماده 234 آیین‌نامه داخلی مجلس نیز مطرح شد، اما با توجه به اصرار متقاضی بر انجام تحقیق و تفحص پس از بحث و بررسی فراوان، طرح به تصویب رسید و گزارش آن به زودی به صحن مجلس ارسال خواهد شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به دستور کار دیگر این کمیسیون اشاره و تصریح کرد: بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره منطقه آزاد مازندران دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی مجلس بود که این ایرادت قبلا نیز به مجلس ارائه شده و در جلسات گذشته نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود، اما مدتی با رأی نمایندگان ادامه فرآیند متوقف شد و امروز در خصوص بررسی ایرادات رأی‌گیری مجددا صورت گرفت. بنابر این اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته و به تصویب رسید. گزارش اصلاحات منطقه آزاد مازندران نیز به زودی به صحن علنی ارسال می‌شود.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: طرح اصلاح قانون نظام جامع حسابرسی نیز در نشست امروز کمیسیون مطرح و 8 محور اصلاحی کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و به تایید اعضای کمیسیون اقتصادی رسید. گزارش نهایی این طرح ظرف 10 روز آینده و پس از تایید در کمیسیون به صحن علنی ارسال خواهد شد. بی تردید این طرح انقلابی در افزایش کیفیت گزارش‌ها حسابرسی در کشور ایجاد خواهد کرد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها