صالحی : سالن جدید غنی سازی بزرگ تر از فردو و در دل کوه است

کد خبر: 1180224

علی اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در گفت وگوی اخیر خود در باره برخی اظهارات مبنی بر ساخت بمب اتم توسط ایران اظهار کرد: ما فتوایی از مقام معظم رهبری درباره ساخت بمب اتم داریم که حفظ شأن این فتوا خیلی مهم است. تنها کسی که این جا می تواند نظر صائب بدهد شخص مقام معظم رهبری است.

 صالحی : سالن جدید غنی سازی بزرگ تر از فردو و در دل کوه است

 علی اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در گفت وگوی اخیر خود در باره برخی اظهارات مبنی بر ساخت بمب اتم توسط ایران اظهار کرد: ما فتوایی از مقام معظم رهبری درباره ساخت بمب اتم داریم که حفظ شأن این فتوا خیلی مهم است. تنها کسی که این جا می تواند نظر صائب بدهد شخص مقام معظم رهبری است. بنابراین اگر کسی صحبتی می کند که حساس است، خواهش بنده این است که هماهنگی لازم را با همه مقامات انجام بدهد و با پشتوانه سخن بگوید. این حرف اگر به عنوان تهدید مطرح می شود باید به صورت درست تهدید تلقی شود نه این که فقط لقلقه زبان باشد و بعد باعث شود   بهانه ای را به طرف مقابل بدهد که بخواهد علیه ما حرف بزند.

صالحی همچنین درباره قانون راهبردی مجلس گفت : «مجلسی ها به من ایراد گرفتند ولی این قانون سازمان را از مظلومیت درآورد. اگر قانون مجلس نبود ما نمی توانستیم فلز اورانیوم تولید و ۶۰ درصد را پیاده سازی کنیم. این قانون بود که این فرصت را به سازمان انرژی اتمی داد که ظرفیت های نهفته خود را به ظهور برساند.» رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز خاطرنشان کرد: «گروسی شماره تلفن من را داشت و هر از گاهی زنگ می زد و با هم شوخی می کردیم. این ها مسائل را تنها تلطیف می کند اما این که تصور شود راهکار است، ساده اندیشی است. مثل تفاهمی که با گروسی کردیم و سه ماه وقت گرفتیم که خیلی سر و صدا کرد این تفاهم از روی روابط به وجود آمد و نگذاشتیم به مقابله برسد. نشستیم و منطقی حرف زدیم و گفت و گو کردیم. بنابراین اعتقاد من این است باید مقداری روابط خود را توسعه و تعمیق بدهیم و صحبت ها را از طریق رسانه ها انجام ندهیم. فقط با هم رسمی صحبت نکنیم. ما گرفتار یکدیگر هستیم و با هم مشکل داریم و اگر خیلی رسمی این مشکلات را مطرح کنیم اوضاع بدتر و انبوه تر می شود.»

  وی با اشاره به خرابکاری های اسرائیلی ها در سایت های ایران اظهار کرد: وقتی خرابکاری در نطنز انجام دادند گفتند تا یک سال غنی‌سازی شان متوقف می شود اما یک لحظه غنی‌سازی ما متوقف نشد. این ها خیلی متحیر شدند و در عرض چند هفته دوباره همه چیزهایی که آسیب دیده بود برگشت. وقتی برای بار دوم زدند ما زیرکوه رفتیم و الان زیر کوه امکانات عظیمی در حال ساخت داریم که فردو را می توانیم داخل آن ببریم فردو در برابر آن چیزی نیست./ منیبیان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها