طرح سوال نمایندگان از وزیر دادگستری کلید خورد

کد خبر: 1180355

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از طرح سوال نمایندگان از وزیر دادگستری درباره اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد.

طرح سوال نمایندگان از وزیر دادگستری کلید خورد

عضو کمیسیون شوراهای مجلس از طرح سوال نمایندگان از وزیر دادگستری درباره اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان، اظهار کرد: علیرغم اینکه این قانون حدود 2 سال است که لازم‌الاجرا شده اما متاسفانه تاکنون اجرایی نشده است که لازم است نهاد‌های مربوطه هرچه سریع‌تر اجرای این قانون را در اولویت قرار دهد.

وی از طرح سوال خود و جمعی از نمایندگان از وزیر دادگستری خبر داد و گفت: لازم است تا وزیر در کمیسیون مربوطه حضور یابد و درباره علت عدم ارجاع این قانون توضیح دهد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با یادآوری اینکه اعاده اموال نامشروع مسئولین، سال 98 در 17 ماده در مجلس تصویب و تبدیل به قانون شد، گفت: بر اساس این قانون از اول انقلاب تاکنون مسئولینی که با سوءاستفاده از جایگاه خود و رانت، هرگونه اموال یا دارایی‌هایی را بدست آورده‌اند شناسایی و به بیت‌المال برگردانده شود.

ابوترابی بیان کرد: رقم این اموال حدود 300هزار میلیارد تومان است که طبعاً با ورود جدی قوه قضائیه و شناسایی اموال این رقم بسیار بیشتر قابل برگردان است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار کرد: متاسفانه قوه قضائیه تاکنون اقدام چندانی در این باره انجام نداده است. موضوعی که می‌تواند اعتماد جامعه را جلب کند.

وی ضمن انتقاد از تاخیر در اجرای این قانون تصریح کرد: بهتر است دستگاه‌های متولی هر چه سریع‌تر این قانون را اجرایی کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: مجلس از بعد نظارتی و قانونگذاری اقدامات مورد نیاز را انجام داده و قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی (اعاده اموال نامشروع مسئولان ) را به تصویب رسانده حال لازم است تا دستگاه‌های مربوطه این قانون را اجرا کنند.

به گزارش تسنیم، قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل 49 قانون اساسی که به اعاده اموال نامشروع معروف است در تاریخ یکم بهمن ماه سال 1398 ابلاغ و لازم‌الاجرا شده است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها