مهلت نمایندگان به وزیر بهداشت

کد خبر: 1180399

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت در جلسه امروز کمیسیون از تامین منابع و اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری خبر داد.

مهلت نمایندگان به وزیر بهداشت

 زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه امروز (دوشنبه، 25 مهر) کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون بهداشت مجلس امروز میزبان بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت در این جلسه به سوالات نمایندگان پاسخ داد، افزود: قرار بود 24 سوال توسط 15 نماینده این کمیسیون مطرح شود، اما 4 نماینده 6 سوال خود را پس گرفتند و یک نماینده در نشست حاضر نشد.

* مهلت نمایندگان به وزیر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: در روند سوال‌ها سه نماینده از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و بخشی از سوالات فعلا بررسی نشد و برخی نمایندگان نیز به وزیر برای تعیین تکلیف سوالات و مباحث مطرح شده مهلت دادند.

وی افزود: ادامه داد: رئیس سازمان غذا و دارو نیز در پاسخ به سوال نمایندگان در مورد کمبود دارو گفت که طرح دارویار را اجرا کردیم که از بحث ارز رها شویم و نقدینگی وارد بازار شود و مشکل حل خواهد شد و همچنین تأکید کرد که داروهای خاص باید در اماکن خاص توزیع شود تا به دست بیماران برسد، البته مدیرعامل بیمه سلامت نیز بیان کرد که سهم بیمه‌ای افزایش یافته و سهم بیمار در برخی موارد کاهش یافته است.

شیخی افزود: همچنین رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی وزارت بهداشت بیان کرد که به جد پیگیر اجرای دستور رهبر معظم انقلاب در مورد جذب نیروهای طرحی هستیم و این موضوع برای ما در اولویت قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت نیز در مورد وضعیت اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری تأکید کرد که در حال حاضر در مرحله تأمین منابع و اجرا است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به محور سوالات نمایندگان از وزیر بهداشت، بیان کرد: برخی سوالات نمایندگان منطقه‌ای و در مورد کمبود امکانات و تجهیزات پزشکی و پزشک و نیروی متخصص، ضعف مدیریت، عدم تجهیز و احداث بیمارستان‌ها و برخی سوالات نیز ملی و در مورد تعیین تکلیف وضعیت نیروهای طرحی، کمبود و نبود داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج، افزایش قیمت دارو، اجرای قانون تعرفه‌گذاری پرستاری، نحوه توزیع نیروهای متخصص، تقویت شبکه بهداشت و وضعیت پزشکان عمومی آزمون دستیاری بود./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها