تذکرات نمایندگان/ قوه قضائیه با اظهارات غیرکارشناسی درباره اغتشاشات برخورد کند

کد خبر: 1180550

وکلای‌ ملت در تذکرات شفاهی خود به موضوع اغتشاشات اخیر، افزایش حقوق بازنشستگان و وضعیت حقوقی معلمان مهرآفرین پرداختند که در این گزارش می‌خوانید.

 تذکرات نمایندگان/ قوه قضائیه با اظهارات غیرکارشناسی درباره اغتشاشات برخورد کند

 نمایندگان در جلسه علنی خود به موضوعاتی همچون اغتشاشات اخیر، رتبه‌بندی معلمان ، جبران خسارت سیل برای آسیب دیدگان، افزایش حقوق بازنشستگان و ... پرداختند که در این گزارش می‌خوانید:

*وزارت امور خارجه به حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی واکنش قاطع نشان دهد

سیدغنی نظری نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خود، گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهم در قبال حمایت برخی از کشورها از اعتراضات خیابانی و رسانه‌های دروغ پراکن معاند که با بزرگ نمایی به دنبال وارونه نمایی هستند و کشورهای آدمکش واکنش قاطع و فعال نشان داده و اقدام حقوقی لازم را براساس حقوق بین الملل انجام دهد. مردم ایران اجازه دخالت در امور داخلی را به عهدی نمی‌دهند و این نیز در 43 سال گذشته مشخص شده است.

وی بیان کرد: از همکاران گرامی درخواست دارم افزایش منطقی و معقول حقوق بازنشستگان را در نظر بگیرند تا قسمتی از مشکلات این قشر عظیم حل شود چرا که آنچه در لایحه بودجه آمده نمی تواند جبران مافات کند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس بیان کرد: دانشگاه آزاد به عنوان یادگار امام راحل (ره) که همیشه مورد لطف رهبری است وضع مناسبی ندارد، حقوق پرسنل و اعضای هیات علمی بسیار پایین تر از کارکنان همسطح و همتراز است لذا توجه دولت و مجلس را می طلبد چون نصف بار آموزش عالی آموزشگاه ها روی دوش این دانشگاه است.

*قوه قضائیه با اظهارات غیرکارشناسی درخصوص اغتشاشات برخورد کند

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلام نیز در تذکر شفاهی خود گفت: هر کس براساس قانون اساسی مسئول گفتار و رفتار خود است، اگر گفتار و رفتاری باعث اضرار به دیگران باشد، باید در محاکم قضایی پاسخ دهد.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر برخی افراد غیرمسئول قبل از روشن شدن واقعه، عالمانه، آگاهانه و عامدانه اظهارات عجولانه، خلاف واقع و غیرکارشناسی داشتند و با رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار و آل سعود همراه و موجب تشویش افکار عمومی شدند، ضرورت دارد قوه قضائیه به این موضوع ورود نماید و هزینه‌هایی که بر نظام و مردم وارد شده از آنها دریافت کند.

رئیس کمسیون شوراها ادامه داد: مجلس قانون رتبه بندی و بودجه آن را در قانون بودجه 1401 تصویب کرد، اما تاکنون احکام معلمان صادر نشده و این موضوع شامل حال معلمان طرح مهرآفرین نیز نگردیده، لازم است در لایحه دوفوریتی افزایش حقوق کارکنان موضوع معلمان طرح مهرآفرین نیز برطرف شود.

جوکار در بخش دیگری از تذکر خود با تاکید بر اینکه دولت جدیت بیشتری در جبران خسارات سیل و سرمازدگی داشته باشد، عنوان کرد: سیل به زیرساخت ها خسارت زیادی وارد کرده و هزینه هایی بر مردم تحمیل شده، انتظار داریم دولت، وزیر کشور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها