مالک شریعتی نیاسر: اولویت دولت، افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار بدون نیاز به سوخت طبیعی است

کد خبر: 1180622

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت دولت بر افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار بدون نیازمندی به سوخت طبیعی است و امیدواریم با هماهنگی‌های موجود بین دولت و مجلس بتوانیم از چالش‌های در پیش رو در زمستان از جمله قطعی گاز عبور کنیم.

مالک شریعتی نیاسر: اولویت دولت، افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار بدون نیاز به سوخت طبیعی است

مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست  امروز این کمیسیون با حضور وزیر نیرو گفت: در جلسه امروز کمیسیون انرژی از آقای محرابیان وزیر نیرو دعوت شد تا در خصوص تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان و اطمینان از عدم خاموشی در زمستان در حوزه مصرف خانگی و به خصوص در حوزه صنعت و کشاورزی، گزارشی در خصوص وضعیت نیروگاه ها ارائه دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌های وزارت نیرو از سال گذشته با کمک مجموعه وزارت نفت مدیریت شد تا تامین سوخت دچار خدشه نشود و تا جایی که امکان دارد از محل گازطبیعی و سوخت‌های مایع با رعایت ملاحظات محیط‌زیستی استفاده شود.

شریعتی با اشاره به نشست علنی امروز صبح مجلس با موضوع ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی گفت: در این حوزه باید چندسالی را باتدبیر و مدیریت بگذرانیم تا در آینده میان‌مدت و بلندمدت بتوانیم ظرفیت‌های جدیدی را در تولید گاز طبیعی و به تبع آن افزایش ظرفیت نیروگاهی کشور دنبال کنیم.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: آنچه که وزیر محترم توضیح دادند این بود که اولویت را بر افزایش ظرفیت نیروگاه‌های بخار بدون نیازمندی به سوخت طبیعی گذاشته‌ایم تا اطمینان پیدا کنیم که علاوه بر کمک به بخش خانگی، فشار کمتری بر حوزه صنعت و کشاورزی وارد شود. امیدواریم با این هماهنگی‌ها میان مجلس و دولت که در حال اتفاق است بتوانیم از چالش‌های در پیش رو در زمستان از جمله قطعی گاز عبور کنیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی در پایان  تاکید کرد: سیاست‌های دولت در حوزه تامین انرژی مورد نیاز نیز می‌تواند کمک کند اما در بلندمدت، حتما افزایش ظرفیت نیروگاهی،تولید گاز طبیعی و در کنار آن مدیریت مصرف در کشور هست و کمیسیون انرژی حتما وظیفه خود را در این حوزه انجام خواهد داد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها