خبر امیر عبداللهیان از تحریم های ایران علیه عاملان تحریم دارویی کشور

کد خبر: 1180758

وزیر امور خارجه گفت: تا ساعاتی دیگر اسامی تعدادی از اشخاص، مقامات و موسساتی که در اعمال تحریم‌های دارویی نقش داشتند را در لیست سیاه تروریستی وزارت امور خارجه اضافه می‌کنیم.

خبر امیر عبداللهیان از تحریم های ایران علیه عاملان تحریم دارویی کشور

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در خانه ای‌بی (بیماران پروانه‌ای) از این مرکز بازدید کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز تاسف از درد و رنج بیماران پروانه‌ای گفت: بیش از هزار بیمار پروانه‌ای در ایران شناسایی شدند و پانسمانی در سوئد وجود دارد که متاسفانه از ارائه‌ی آن به ایران سر باز میزند و خودداری می‌کند.

امیرعبداللهیان افزود: این در حالی است که وزرای امور خارجه برخی کشورها از جمله سوئد و آمریکا تاکید می‌کنند که دارو جزو تحریم‌ها نیست. برخی از کشورهای اروپایی که این روزها از طریق صدور بیانیه و اقدامات دیگر به دنبال آشوب و ترور در تهران بودند و اشک تمساح ریختند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ما تا ساعاتی دیگر در وزارت امور خارجه اسامی تعدادی از اشخاص، مقامات و موسساتی که در اعمال چنین تحریم‌هایی نقش داشتند و همچنین در خصوص برخی مقامات و موسسات که اقدام به ترویج خشونت و تروریسم کردند را در لیست سیاه تروریستی وزارت امور خارجه اضافه می‌کنیم و از نظر جمهوری اسلامی ایران این افراد و موسسات مصداق داعش محسوب می‌شوند.

وی افزود: امیدوار هستم در دیداری که امروز از این مرکز انسانی و متاثر کننده دارم، بتوانیم گام‌های موثری را برداریم و بخشی از آلام این بیماران پروانه‌ای کاهش پیدا کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان گفت: اطلاع دارم چند شرکت دانش بنیان داخلی شبانه‌روز برای تولید این نوع پانسمان تلاش می‌کنند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها