پنس: مماشات با ایران بی‌فایده است

کد خبر: 1180903

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا با تاکید بر لزوم آماده شدن این کشور برای تقابل شدیدتر با چین، ایران، کره شمالی و روسیه، مدعی شد که مدارا کردن هیچوقت در تاریخ بشر فایده‌ای نداشته است.

 پنس: مماشات با ایران بی‌فایده است

 «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا که این روزها در حال انجام سخنرانی‌های انتخاباتی و تلاش برای بازگرداندن حزب جمهوری‌خواه به قدرت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ است، برای تحریک افکار عمومی این کشور به صحبت‌کردن درباره دولت‌های مخالف با ایالات متحده پرداخت.

پنس شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در اندیشکده «هریتِیج» گفت: «ما باید از طریق داشتن یک ارتش آماده، برای رقابت شدیدتر قدرت با حزب کمونیست چین، ایران، کره شمالی و روسیه احیاشده، آماده گردیم».

وی با به اشتراک گذاشتن بخش‌هایی از صحبت‌هایش در این نشست در صفحه توئیتر خود، نوشت: «این بدان معنی است که منابع مالی کافی برای ارتش خود و تقویت متحدانمان داشته باشیم تا نقش خود را دفاع از ملت و متحدانمان ایفا کنند؛ دقیقا مانند کاری که ما در دولت ترامپ-پنس انجام دادیم».

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی مدعی شد: «مماشات و مدارا، هیچگاه در تاریخ بشریت فایده‌ای نداشته و اکنون نیز جواب نخواهد داد. اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک حزب محافظه‌کار نیاز داریم که به نقش آمریکا به‌عنوان رهبر جهان آزاد و پیشرو در ارزش‌هایمان متعهد باشد».

پنس در بخش دیگری از صحبت‌هایش چین را بزرگترین تهدید برای امنیت آمریکا معرفی کرده و گفت: «دستورکار آزادی آمریکایی شامل ستون‌های جدیدی است که در گذشته از آنها غفلت شده بود؛ امنیت مرزی همان امنیت ملی است، تجارت باید آزاد و منصفانه باشد و آمریکا باید درک کند که چین بزرگترین تهدید برای امنیت و رفاه ما است».

این در حالی است که وی سه ماه قبل نیز طی سخنرانی  در  میتینگ گروهک تروریستی منافقین با عنوان «ایران آزاد»، از دولت کنونی امریکا خواست که توافق هسته‌ای با تهران را تجدید نکند و مدعی شد که این اقدام حاکمیت ایران را جسور می‌کند.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها