امیرعبداللهیان به بورل: تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم

کد خبر: 1180991

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت‌وگو کردند.

امیرعبداللهیان به بورل: تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جوزف بورل نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ابتکار طرف اروپایی تلفنی تبادل نظر  کردند و در مورد آخرین تحولات مربوط به بحران اوکراین و مذاکرات لغو تحریم ها تبادل نظر به عمل آمد.

امیرعبداللهیان در خصوص ادعاهای استفاده از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما با روسیه همکاری دفاعی داریم، اما سیاست ما در قبال جنگ اوکراین، احترام به تمامیت ارضی این کشور، عدم ارسال سلاح به طرفین درگیر، توقف جنگ و پایان دادن به آوارگی مردم است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای توقف درگیری ها در اوکراین از طریق دیپلماسی است و توصیه می کنیم اروپایی ها با رویکردی واقع بینانه به این موضوع بنگرند.

امیرعبداللهیان گفت: ما مخالف جنگ هستیم و تحویل پهپاد به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین را قویا رد می کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از پشتوانه قوی مردمی و دموکراسی کارآمد برخوردار است، اما برخی از  مقامات اروپا با تحلیل اشتباه و به بهانه دفاع از حقوق بشر از آشوب، ترور و اغتشاشات در ایران حمایت کردند که اقدامی نسنجیده، غیرسازنده، مداخله آمیز و البته با اهداف سیاسی مشخص بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه تمرکز بر منطق، عقلانیت و دیپلماسی، مسیر حرکت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، افزود؛ سیاست خارجی ما بر مبنای استانداردهای دوگانه نیست.

جوزف بورل نیز در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص تداوم همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه موضوعات پادمانی ابراز امیدواری کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا موضع ایران در تاکید بر عدم ارسال سلاح و پهپاد برای بکارگیری در جنگ اوکراین را مهم و شایسته تقدیر دانست.

طرفین مسیر مذاکره برای لغو تحریم ها و توافق را مثبت و رو به جلو ارزیابی کردند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها