جزئیات دور اول گفتگوهای وزرای خارجه ایران و ارمنستان

کد خبر: 1180997

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

جزئیات دور اول گفتگوهای وزرای خارجه ایران و ارمنستان

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان، در جریان سفر به ارمنستان با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره مهمترین مسائل دو جانبه و بین‌المللی گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان بعدازظهر امروز پنجشنبه در صدر هیأتی بلندمرتبه سیاسی وارد فرودگاه ایروان شد و مورد استقبال «مناتساکان صفریان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان قرار گرفت.

در این سفر، امیرعبداللهیان با مقامات ارمنستان دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد که تعامل و روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور مهمترین محور این دیدار خواهد بود.

وزیر امور خارجه همچنین، در مراسم افتتاح اولین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر قاپان ارمنستان شرکت خواهد کرد.

امیرعبداللهیان ۱۷ مهر امسال با تایید تاسیس این کنسولگری در نقطه صفر مرزی ۲ کشور، تصریح کرد: با نگاه به مباحث اقتصادی، توسعه همکاری‌ها با کشور ارمنستان و همچنین تقویت مسیر ترانزیتی شمال - جنوب که از اولویت‌های دولت سیزدهم است، تصمیم گرفته شد در مرکز استان سیونیک ارمنستان کنسولگری داشته باشیم.

«مرتضی عابدین ورامین» اولین سرکنسول جمهوری اسلامی ایران ابتدای مهرماه در حضور «عباس بدخشان ظهوری» سفیر ایران در ارمنستان حکم انتصاب خود را به میرزویان وزیر امور خارجه جمهوری ارمنستان تقدیم کرد.

وزیر امور خارجه در بدو ورود به ارمنستان در جمع خبرنگاران از ترسیم نقشه و سند همکاری‌های بلندمدت با ارمنستان خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مخالف حضور بیگانگان در این منطقه از جمله در جمهوری های آذربایجان و ارمنستان است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها