لغو روادید ایران برای مردم اقلیم کردستان

کد خبر: 1181494

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.

لغو روادید ایران برای مردم اقلیم کردستان

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.

شهریار حیدری رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امورخارجه و علی فکری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به اقلیم کردستان عراق سفر کرده‌اند و در روز اول سفر خود با اتاق بازرگانی ۴ استان مرزی کُردنشین عراق دیدار و پیرامون موانع سرمایه‌گذاری گفتگو کردند.

حیدری در تشریح اقدامات انجام شده در سفر هیئت ایرانی در اربیل، اظهار کرد: در این سفر که از هفته گذشته آغاز شد، دیدارهای مختلف با رؤسای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ۴ استان کرد نشین از جمله اربیل، دهوک و همچنین سلیمانیه داشتیم. مقامات و مسئولان اتاق بازرگانی به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه مسئولان اتاق بازرگانی بر رفع مسائل مرتبط با مرزها اعم از موضوعات گمرکی و بازرگانی و حتی تردد و رفت و آمد بازرگانان، تجار و مردم تاکید کردند.

وی با اعلام این خبر که از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد کشور ما شوند، گفت: در ادامه این سفر جلساتی با دبیر هیئت دولت، نایب رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق و سفیر سرکنسول چین در اربیل داشتیم که در این جلسه تعدادی از مشاورین نخست وزیر حضور داشتند و به بیان مسائل مختلف از جمله موضوعات مرتبط با مرزهای جدید پرداختند.

حیدری ادامه داد: در این جلسه به ویژه درباره مرز تیلکو در سرپل ذهاب، رسمی شدن مرزهای شیخ صله و شوشمی در کرمانشاه، کیله در آذربایجان غربی و مرزهای مشترک با کردستان و همچنین در خصوص توسعه روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان بحث و بر سرمایه‌گذاری اقلیم در مناطق آزاد جدید قصر شیرین که در آینده نزدیک فعالیتش شروع می‌شود، تاکید شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه دیدارها با معاون پارلمان اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کردیم. جلسه‌ای هم با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق داشتیم، وزرای امور خارجه، کشور و اقتصاد و چند نفر از مشاورین اقلیم کردستان نیز در این جلسه حضور داشتند و پیرامون موضوعات مهم مرزی، بازگشایی مرزهای جدید، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و همچنین مباحث اقتصادی صحبت کردیم. قرار شد هیئت‌هایی از دو طرف تشکیل و در آینده نزدیک جلساتی را با یکدیگر داشته باشند.

حیدری با اشاره به دیدارهایی که در این سفر چند روزه داشته‌اند، گفت: بیشترین مباحث مطرح در این دیدارها پیرامون مسائل مرزی، امنیت پایدار مرز، توسعه روابط اقتصادی، بازگشایی مرزهای جدید و تردد مسافران بود./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها