روایت تولیت حرم شاهچراغ از حادثه تروریسیتی امشب

کد خبر: 1182174

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) گفت: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.

 روایت تولیت حرم شاهچراغ از حادثه تروریسیتی امشب

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) گفت: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.

حجت الاسلام کلانتری تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به حادثه تروریستی امروز در حرم حضرت شاهچراغ علیه السلام و ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از زوار حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع) گفت: عصر امروز و در زمانی که جمعیت انبوهی از زوار و مردم برای نماز نماز مغرب و عشا و زیارت به حرم مراجعه کرده بودند یک فرد مسلح تلاش کرد از دربی که زوار خارج می شوند وارد حرم شود و زمانی که خادم حرم سعی می کند جلوی این فرد را بگیرد این فرد مسلح خادم را به رگبار می بندد و بعد به سمت داخل حرم فرار می‌کند.

وی ادامه داد: این فرد مسلح وقتی وارد صحن می شود به صورت کور مردم را به رگبار می بندد که این مسئله موجب شهادت و مجروح شدن تعدادی از زوار از زن و مرد و کودک و پیر که در حال زیارت و نماز بودند می‌شود.

کلانتری ادامه داد: این فرد مسلح بعد از اقدام تروریستی خود تلاش می‌کند خود را به شبستان امام خمینی(ره) که محل اصلی برگزاری نماز جماعت است برساند ولی خدمه و نیروهای انتظامی حرم تا صدای تیر را می شنوند درب شبستان را می‌بنند و مانع ورود این فرد تکفیری و تروریست می‌شوند.

وی افزود: در نهایت این تروریست توسط نیروهای انتظامی داخل حرم مورد هدف قرار می‌گیرد و دستگیر می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم گفت: زواری که مجروح شدند سریعا به بیمارستان منتقل شدند و امیدواریم مشکلی برای آنها ایجاد نشود و به زودی سلامت خود را بدست آورند.

وی ادامه داد: اینگونه که دوربین های مداربسته حرم نشان می‌دهند فردی که مردم را به رگبار بسته یک نفر بوده و اینکه از بیرون کسی او را پشتیبانی می کرده یا نه، تا الان مشخص نیست.

کلانتری یادآور شد: از آنجایی که ضارب مانند نیروهای داعشی عمل می‌کرد می توان گفت او یک فرد تکفیری و مرتبط با داعش است که هر کس که دم دستش بوده را به رگبار می بندد.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهمیت امنیت، گفت: امنیت کشور یک مسئله بسیار مهم برای همه شهروندان ایرانی است، وقتی انحصار امنیت شکسته و تضعیف شود قطعا آن کسی که وارد معرکه و دست به کار می‌شود دشمنان این مرز و بوم هستند که متاسفانه ما در همین راستا امروز شاهد یک مصیبت بزرگ و حادثه دلخراش بودیم.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام ادامه داد: وقتی یک عده افراد جاهل و کسانی که مورد تحریک و اغوای دشمنان قرار گرفته‌اند، نیروی انتظامی را هدف قرار می‌دهند و تضعیف می‌کنند متوجه نیستند که این شکسته شدن انحصار امنیت کشور خطرات وحشتناکی را به دنبال دارد و بارها و بارها نتیجه این اقدام دیده شده است که حادثه امروز هم پیامدهای این موضوع است.

کلانتری تاکید کرد: دشمنان انقلاب و ایران اسلامی بدانند که اقتدار نیروهای امنیتی و انتظامی و جانفشانی و ایثار آنها به اندازه‌ای است که دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند و مطالبه مردم این است که مسئولان امنیتی کشور دیگر مسامحه نکنند و اجازه ندهند امنیت مردم و هموطنان ما در خطر افتد.

وی افزود: اتفاق امروز باید انسان را از خواب غفلت بیدار کند. وقتی برخی با حرکت های بی‌خردانه که اخیرا شاهد آن بودیم نیروهای امنیتی و امنیت را تضعیف کنند چه بخواهیم و چه نخواهیم منجر به یک حادثه بزرگ می شود.

کلانتری ادامه داد: این روشن است که هیچکس با حصار امنیت خودش بازی نمی‌کند و هیچ انسانی نمی‌پذیرد با حصاری که باعث می شود خانواده، ناموس و اعضای خانواده‌اش در آرامش قرار گرفتند، بازی شود، هیچ ایرانی وطن دوستی این کار را نمی‌کند.

وی گفت: در حادثه امروز و حوادث اخیر دست صهیونیست بین الملل به وضوح دیده می‌شود و دشمنان به وضوح از این جریانات پشتیبانی می‌کنند. همین موضوع موجب می‌شود آن تعداد افرادی که دچار اشتباه و خطا شده‌اند به سرعت تکلیف  خود را مشخص کنند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها