سفر استانی رئس‌جمهور به زنجان

رئیسی: فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد / بهره‌برداری از ۶ واحد نیروگاهی / ناترازی‌ها در زمینه برق رفع شد

کد خبر: 1182234

آیت‌الله رئیسی به منظور افتتاح رسمی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) وارد این استان شد.

رئیسی: فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد / بهره‌برداری از ۶ واحد نیروگاهی / ناترازی‌ها در زمینه برق رفع شد

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز(شنبه)برای بهره برداری از نیروگاه آریان وارد شهر زنجان شد.

حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهوری برای حضور در آئین بهره برداری رسمی از نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) وارد فرودگاه زنجان شد.

همزمان با افتتاح، ورود هزار مگاوات نیروی برق به شبکه برق کشور نیز به صورت وبیناری و همزمان به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است نیروگاه سیکل ترکیبی آریان (زنجان ۲) در ۸۲ کیلومتری غرب شهر زنجان واقع است.

این نیروگاه شامل ۲ واحد گازی با ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات برق است که به صورت رسمی بهره برداری از آن با حضور رئیس جمهور آغاز می‌شود. واحد بخار این نیروگاه نیز سال آینده به مرحله بهره برداری خواهد رسید./ مهر

 بهره‌برداری از ۶ واحد نیروگاهی با حضور رئیس جمهور

۶ واحد نیروگاه حرارتی با حضور رئیس جمهور به شبکه سراسری برق اضافه شد که ظرفیت تولید برق کشور را ‌هزار و ۲۶ مگاوات افزایش داد.

 مراسم بهره‌برداری از 6 واحد نیروگاهی شامل دو واحد گازی نیروگاه آریان در زنجان با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و ‌واحد بخار نیروگاه‌های فردوسی مشهد، هریس آذربایجان‌شرقی، جهرم فارس و ارومیه در آذربایجان‌غربی به صورت ویدئو کنفرانس به افتتاح شد.

‌برای ساخت واحدهای نیروگاهی جدید 651 میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و در مدت زمان ساخت آنها برای دو هزار و 800 نفر به طور مستقیم و 6 هزار و 800 نفر به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها در مجموع 1026 مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد. این برای اولین بار است که بطور همزمان بیش از 1000 مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور افتتاح می‌شود.

در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی کل کشور 89 هزار 365 مگاوات ‌‌است که از این مقدار سهم نیروگاه‌های حرارتی 72 هزار و 614 مگاوات (2/81درصد)، برق‌آبی 12 هزار و 87 مگاوات (6/13درصد)، اتمی هزار و 20 مگاوات (1/1 درصد)، و تولید پراکنده و تجدید‌پذیر و دیزلی 3 هزار و 644 مگاوات (1/4 درصد) می‌باشد. 68 درصد نیروگاه‌های حرارتی، خصوصی هستند.

به گزارش تسنیم، از شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون 22 واحد نیروگاه حرارتی مجموعاً به ظرفیت 3 هزار و 614 مگاوات به بهره‌‌‌برداری رسیده است که از این میزان 15 واحد نیروگاهی مجموعاً به ظرفیت 2 هزار و 460 مگاوات از ابتدای سال 1401 وارد مدار شده و طبق برنامه، تا پایان سال، 13 واحد نیروگاه حرارتی دیگر به ظرفیت هزار و 880 مگاوات نیز به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در دوره اوج بار سال جاری با ارتقای توان عملی تولید، 1035 مگاوات در 258 واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است. این اقدامات بر اساس روش‌های دانش‌بنیان و با هزینه‌ای کمتر از 5 درصد هزینه احداث نیروگاه‌های جدید، اجرا شده است.

یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در تامین برق پایدار دوره اوج بار سال 1401، انجام به موقع تعمیرات واحدهای نیروگاهی به میزان 93 هزار و 641 مگاوات است که با موفقیت اجرا شد.

طبق برنامه مجموعا 107 هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت سال 1402 در دست اقدام است که تا کنون 18 هزار مگاوات آن شروع شده است.

با انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی و اقدامات مدیریتی، ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سالجاری به 98 درصد رسید.

همچنین طبق برنامه در دوره اوج بار سال 1402 مجموعاً 4 هزار و 504 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید به بهره برداری خواهد رسید و ارتقای ظرفیت عملی تولید به میزان 515 مگاوات نیز انجام خواهد شد./تسنیم

رئیسی: فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد / صادرات نفت ‌افز‌ایش یافت

 رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن رسما اعلام کرد فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد، گفت: همان طور که می‌بینیم قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت ‌است و حرکت آن شتابان هم شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌‌الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم ‌بهره‌برداری از 6 واحد نیروگاهی در زنجان با بیان اینکه قطار پیشرفت و توسعه کشور سرعت گرفته است، اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند که با تحریم حرکت مردم ایران و توسعه کشور  از حرکت بازمی‌ایستد اما دیدند این حرکت آنها نیز اثر ندا‌شت که موانع دیگری ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان می‌خواستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند و ان را به صفر برسانند، ‌اما نتوانستند و صادرات نفت ایران افز‌ایش یافت، افزود: دشمن رسما اعلام کرد فشارهای حداکثری علیه ایران شکست خورد و همان طور که می‌بینیم قطار پیشرفت در کشور در حال حرکت ‌است و حرکت آن شتابان هم شده است.

رئیس جمهور اغتشاشات اخیر را بسترساز حرکت های تروریستی در کشور دانست و تصریح کرد: همان طور که همه ملاحظه کردند دشمن خبیث شب گذشته به حرم شاهچراغ حمله کرد و عده‌ای نمازگزار بی‌گناه را به رگبار بست.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد قطار شتابان "پیشرفت و توسعه" کشور از حرکت بایستد، خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های ایران باید به عنوان یک جایگاه علم‌افزایی، معرفت‌افزایی و پرورش انسان‌های‌ آینده‌ساز باشد و تلاش خود را در راه توسعه کشور بیشتر کنند و اجازه فتنه‌انگیزی به دشمنان را ندهند. پیام حضورم در زنجان این است که ما اجازه نخواهیم نداد قطار پیشرفت کشور کند و یا متوقف شود. پیام من این است که به مهندسان و تلاشگران بگویم که این حوادث شما را ناامید نکند و با اراده پولادین خود به تلاش‌های خود ادامه دهید. راه پیشرفت کشور تلاش و همت جهادی است و اگر می‌خواهید دشمنان را ناامید کنید به شعار سال رهبری توجه کنید.

رئیس جمهور راه پیشرفت کشور را امیدآفرینی و تولید علم، اشتغال و کارآفرینی دانست و ادامه داد: همان طور رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال مسیر حرکت را برای همه مسئولان مشخص کردند، باید با قدرت در این مسیر حرکت کنیم.

‌رئیس جمهور ‌گفت: برق صنایع، خانگی و تولید در سال‌های قبل دچار اختلالاتی بود . کار دولت سیزدهم سخت بود که بتواند این ناترازی را حل کند. خوشبختانه برنامه‌ریزی شد تا برق صنایع و کشاورزی و مشترکات خانگی تامین شود.

 وی با بیان اینکه تصمیم گرفتیم برق صنایع و کشاورزی را مدیریت کنیم تا برق مشترکان خانگی تامین شود، گفت: 6 هزار مگاوات در سال اول دولت در مدار قرار گرفت؛ حقیقتا باید از وزیر نیرو و معاونانش تشکر کنم.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های خوب وزارت نیرو گفت: پیشرفت‌های ما فقط برای وزارت نیرو نیست‌ بلکه در وزارت‌خانه‌های دیگر هم پیشرفت داشته‌ایم. به طور مثال در وزارت نفت پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و صادرات نفت ما به خوبی صورت می‌گیرد‌.

رئیسی تشریح کرد: دشمنان پس از ناامیدی از تحریم‌هت و روش‌های دیگر، تصمیم گرفتند در کشور اغتشاشات ایجاد کنند تا نگذارند ایران اسلامی رشد کند. تراز تجاری کشور رشد کرده است و این دشمنان ما را عصبانی کرده است. سهم اقتصاد کشور در دنیا و منطقه افزایش یافته است.

این خبر در حال تکمیل است...

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها